Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rokj
Tompan60 skrev:Här är en film hur du byter/spolar själv.

Bara kolla filmen och börja...

Tack för tipset, har redan sett videon. Jag har varken VIDA, plats eller tid att göra det själv. Söker därför någon som vill göra jobbet helt enkelt, som jag frågade i första inlägget Bild. Alla förslag mottages tacksamt!

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

av Addict
HakanF skrev:Fast den videon är ingen spolning bara späder och tömmer ut.
Vad spelar det för roll? Det är en Volvo, inte en Ferrari...
av Rokj
HakanF skrev:Fast den videon är ingen spolning bara späder och tömmer ut.
Tack för info, bra om någon annan undrar

av peckapecan
Lämna in och spola lådan, det är värt slippa slabba själv och inte så dyrt om dem bara behöver spola ut 8L
av Rokj
peckapecan skrev:Lämna in och spola lådan, det är värt slippa slabba själv och inte så dyrt om dem bara behöver spola ut 8L
Det är det jag vill men Bilia tar drygt 4500:- så jag hade helst hittat någon billigare

av peckapecan
Kollade precis nu vad jag betalade för spolning, byte av o-ringar och packning samt olja, blev en slutsumma
av 2822:-

Lämnade in bilen på Bilab här i Luleå, auktoriserads Volvo och Mazda verkstad.

Såklart påverkas slutpriset av antal liter dem måste spola igenom men kolla runt på andra verkstäder

Gör man det själv så spolar man väl inte lådan utan byter enbart oljan ?
av Rokj
peckapecan skrev:Kollade precis nu vad jag betalade för spolning, byte av o-ringar och packning samt olja, blev en slutsumma
av 2822:-

Lämnade in bilen på Bilab här i Luleå, auktoriserads Volvo och Mazda verkstad.

Såklart påverkas slutpriset av antal liter dem måste spola igenom men kolla runt på andra verkstäder

Gör man det själv så spolar man väl inte lådan utan byter enbart oljan ?
Det låter rimligare, vi har det svårt här i sthlm Bild
Nej precis, spolning är ju en annan grej, inte enbart byte.
Jag kan visserligen tänka mig att få oljan utbytt med proceduren där växellådans cirkulationspump används, så majoriteten av oljan verkligen byts.

Om någon vill ha jobbet för en bättre peng än vad Bilia tar så tveka inte att höra av dig.

Användarvisningsbild
av MarcusJ
Apropå airbag. Jag har bytt ratt i min S70 -98, min V70 -11, polarens gamla V70XC -99 och flera Saabar. Har dessutom bytt säkerhetsbälten och bältessträckare, och haft ur och i en och annan stol. Har aldrig någonsin fått SRS-lampan att tändas, har kopplat bort batteriet varje gång, och aldrig kopplat in det igen förrän alla delar är återmonterade och inkopplade.

Turboslangarna är undersökta under tryck[…]

Tjena, behöver lite hjälp då jag v[…]

Hmm, jag som trodde att 4749kr/år var dyrt. […]

Idag fick jag äntligen hem blocket också[…]