Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Försök mäta strömåtgången (Ampere) på pumpen. Det borde visa om pumpen är dålig. Nu vet jag dessvärre inte vad en amperemeter skall visa för en frisk pump. Men om den är "sjuk" så drar den mer ström (ända tills den går helt sönder)
av Ante79
Tror det är bränslepumpen som är boven, så länge man har över halv tank i bilen går den klockrent. Ju mindre bensin det blir desto svårare blir bilen att starta. Så nu är frågan...kommer man åt att byta pumpen utan att ta ner tank? Och är det nått en hemma skruvare kan klara av utan special verktyg?
Det är rätt ok, jag har gjort det utan lyft och med lyft, det skadar inte att vara 2 men går på 1. Garagegolv, sänk ner den mha domkraft, lyft, mha 2 personer eller lämpligt höj/sänk stöd.
Jag hade som mest 20L i, blir tungt nog ändå.
Inte några specielverktyg.

Säg till om du hittar pumpar till bra pris dock ;p Har haft en felkod på min bra länge, men pumparna är förbaskat "dyra" (allt är ju relativt), hört bortåt 4-5000kr för en ny. Begagnad känns inte aktuellt.
Jadå, det står i boken. Kör upp hissen manuellt till toppläget, släpp knappen i en halv sekund och dra sen i den för att köra uppåt i ytterligare en halv sekund, trots att rutan redan är uppe. Sen är det klart. Gör om för alla fyra rutorna.
av Ante79
Var ett tag sen jag uppdaterade här. Bilen håller på likadant, förutom att det spelar ingen roll om den är fulltankad eller nästan tom. Startar för det mesta men ibland vägrar den. Håller man in startknsppen utan att trycka på bromsen så alla lampor i displayen tänds upp så börjar nånting att brumma och låta under huven och då går den att starta igen....nån som har nån ide?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Kollade som hastigast på Hertz för en m[…]

?

Jag har en 2017 S60 med 11800 mil varav 10 000mil[…]

V50 2,4 bensin, konstigt fel

För den som är intresserad. Jag gjorde k[…]