Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Errorrr
hej.
tänkte bara jag skulle återkomma med en uppdatering ifall någon råkar ut för samma sak.
Jag låg på bilfirman som sålde bilen till mig och pga att dom inte åtgärdat felet innan försäljning och förmodligen för att jag inte gav mig så har vi nu bokat en tid hos volvo för byte av skärmbreddare och lister. Säljaren betalar hela fakturan. Medveten om att dom med åren kommer att släppa igen men ska försöka vara försiktig vid tvätt mm. Ska nu undersöka vidare hur man skyddar dom bäst. Vill ju gärna kunna använda någon form av avfettning eller liknande innan man går på med svampen. Någon som har tips?

Ha de fint!
av Daviddd
Errorrr skrev: fre 25 jan 2019, 14:40 hej.
tänkte bara jag skulle återkomma med en uppdatering ifall någon råkar ut för samma sak.
Jag låg på bilfirman som sålde bilen till mig och pga att dom inte åtgärdat felet innan försäljning och förmodligen för att jag inte gav mig så har vi nu bokat en tid hos volvo för byte av skärmbreddare och lister. Säljaren betalar hela fakturan. Medveten om att dom med åren kommer att släppa igen men ska försöka vara försiktig vid tvätt mm. Ska nu undersöka vidare hur man skyddar dom bäst. Vill ju gärna kunna använda någon form av avfettning eller liknande innan man går på med svampen. Någon som har tips?

Ha de fint!
Nä.

Min är bara tvättad (ett fåtal ggr) hos ”Tvätta” som väl är Bilias egen station och nu sitter min utbytta hö fram skärmbreddare sämre än någonsin. Dessutom så hävdar ju Volvos tf presschef att maskintvätt, med avfettning, inte skall vara något problem https://www.expressen.se/motor/felet-go ... a-lossnar/

Skönt ändå att problemet är avhjälpt våren -16...

Det är faktiskt helt fantastiskt att de kommer undan med detta, någon som orkar göra en uppföljning med t.ex. Expressen?
av Errorrr
jag Håller med. Det är ju katastrof att man i princip inte ska kunna tvätta sin bil från -16 utan behöva byta skärmbreddare för x antal tusen vartannat år. Bedrövligt! Frågan är bara vad vi skulle kunna göra.
Vårda v90 2025

De där har väl i princip ingen underreds[…]

Värme i kupén laddhybrid

Skulle oxå tippa på el värmaren t[…]

Byt kamrem + kamremsspännare, multirem + mult[…]

Volvo 740 fördelare

Är det lh2.4 i nya motorn så borde de v[…]