Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perratrav365
Jo jag vet det din Volvia mupp! men min ny köpta bil från Bilia 365" i Västerås klarade inte en 12000mil utan motorhaveri och då har den varit servad på Bilia enligt serviceboken!
Jag kan ju tycka det är jävla dåligt!

Steffe3 skrev:Volvia har väl dessutom 17000 mil om man köpt via officiella butiker, så dom känns som ett bra val i och för sig.
Användarvisningsbild
av Perratrav365
Det är väl för fan inte jag som skall tala om för volvo att att det är dags att byta muliremmen eller spännarna eller något jefla lager någonstans mm!!!
Det förväntar jag mig för fan att det skall tala om! då jag servar bilen enligt boken!
Det är som att att jag som är systemtekniker inom IT INTE skulle säga till kunderna att ni måste uppdatera annars kommer ni bli hackade!
Jag/Vi hade ju blivit halshuggna av låt säga en bank hade fått ett datorintrång pga av att vi inte gjort "Servicen"

Volvo är som ATG och skiter i sina "små" kunder......
Användarvisningsbild
av Perratrav365
Steffe3 skrev:Volvia har väl dessutom 17000 mil om man köpt via officiella butiker, så dom känns som ett bra val i och för sig.
Nja är du en Taxi driver då eller? det är väl 8år eller milen som kommer först!
Användarvisningsbild
av Steffe3
Perratrav365 skrev:Jo jag vet det din Volvia mupp! men min ny köpta bil från Bilia 365" i Västerås klarade inte en 12000mil utan motorhaveri och då har den varit servad på Bilia enligt serviceboken!
Jag kan ju tycka det är jävla dåligt!

Har inte Volvia själv, men bra försök ;)
Användarvisningsbild
av apersson850
Av någon anledning har min bil hittills klarat 27000 mil. Den går än. Ska bli intressant att se hur länge den håller ihop.
av volvofantast
apersson850 skrev: tis 22 jan 2019, 10:43 Av någon anledning har min bil hittills klarat 27000 mil. Den går än. Ska bli intressant att se hur länge den håller ihop.
Har du bytt rem remspännaren i förtid eller på ordinarie intervall?
Användarvisningsbild
av grillchips
@Perratrav365, jag förstår att du är upprörd men att gå till angrepp mot användare här accepterar vi helt enkelt inte. Kamma dig.
Användarvisningsbild
av Derank
Oj, labil filur det där, tror inte det är lönt att försöka argumentera där inte, el så trollar han järnet, vad vet jag.
Användarvisningsbild
av apersson850
volvofantast skrev:Har du bytt rem remspännaren i förtid eller på ordinarie intervall?
Remmarna är hanterade enligt Volvos normala schema.

Trottelpositionsgivaren kanske. Min var full med v[…]

Bakre länkarmsbussning

Fått till mig att Bilkompaniet monterar en f[…]

Felparkering...

Jag kommer dock betala boten idag. Trots att jag[…]

Hände inte så mycket idag, bara uppdate[…]