Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Leopold
Bra att du kunde lösa det.

Men samtidigt undrar jag varför inte detta kunde fixas på garantin? Det är ju en väldigt ny bil ändå.

Hade motsvarande bekymmer på min gamla s80 -07 och fick byta kabelmatta för att få ordning på det... men det är mer begripligt att man får ta hand om det själv i det fallet dvs en 10+ år gammal kärra.
Användarvisningsbild
av Derank
en 2015 kan ju vara nära 4år idag och då har du ju passerat reklamationsrätten du har år 3.
av Phranz
Leopold skrev: mån 07 jan 2019, 00:44 Bra att du kunde lösa det.

Men samtidigt undrar jag varför inte detta kunde fixas på garantin? Det är ju en väldigt ny bil ändå.

Hade motsvarande bekymmer på min gamla s80 -07 och fick byta kabelmatta för att få ordning på det... men det är mer begripligt att man får ta hand om det själv i det fallet dvs en 10+ år gammal kärra.
Tycker också sådana fel skulle lösas av Volvo.. Samtidigt är det ju inte alla bilar som drabbas heller, medans vissa får detta problem ännu tidigare..
På en 3.5 år gammal bil trodde jag inte att sånt här skulle kunna hända.

Menmen, nu är det åtgärdat och ett nytt clips kommer på onsdag så jag får ändå vara glad.
Användarvisningsbild
av apersson850
Vill minnas att min inte ens var två år när de började. Men jag reparerade själv, för jag hade sett Volvo fixa det på en annan bil, i sin verkstad. Det enda de gjorde var att byta till nya prylar, och de var ju bevisligen underdimensionerade från början. Så det kändes meningslöst att låta dem reparera.
av jewi
Jeg fik præcis samme problem i julhelgen - bagdør vil ikke åbne på nøgle, instrumentpanel, VOC eller bagdør.

Kan du specificere i detaljer hvor du fandt fejlen og hvordan du fixede problemet.

Min V70 2014 tyder også på problem mef ledningsnettet, da jeg også har blink baglamper når jeg forsøger at åbne. Bagrude visker fungere ikke, men er enkelte gange meget langsom.

Mit Volvo værksted foreslår de vil brække låsen op og jeg skal betale 4.200 DKK for ny bagdørslås samt andre omkostninger. Men det tyder på ikke at være låsen efter jeg har læst indlæg her.

Jesper
Phranz skrev: sön 06 jan 2019, 22:08 Tog tag i problemet med luckan idag, gick på lite drygt en timme och några svordommar..

Var alltså som tidigare konstaterats i tråden jordfel vilket åtgärdades med en ny jordtråd ut till bakluckan.
Gjorde bara sönder ett plastclips av många möjliga så får ses som en mycket lyckad operation.

Tack ni som svarade!
av chrfog
Hej

Jag har exakt samma problem med min XC70-13. Mycket irriterande. Men det låter ju enkelt att lösa i alla fall.
Skulle du vilja beskriva hur du löste problemet med jordkabeln?
Tack på förhand /
Chris
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag drog en parallell jordning från bakluckan ner till golvet i bilen. Så får bilens originaljordning fungera bäst den kan. Så länge någon av de två är OK fungerar det.
av jewi
Kan du göra en bild av hur du kopplade från bakluckan ner till bilens golv.
apersson850 skrev: sön 03 feb 2019, 20:25 Jag drog en parallell jordning från bakluckan ner till golvet i bilen. Så får bilens originaljordning fungera bäst den kan. Så länge någon av de två är OK fungerar det.
Användarvisningsbild
av apersson850
Nä.
Men jag kan beskriva det som från jordningen till värmen i bakrutan, genom gummislangen in till taket, i taket ut till sidan, nedför sidan och så till lämplig jordpunkt i golvet.

Var ute en stund igår och valde då att[…]

Köra EX90 med släp

Lövet, intressant video om betydelsen av luft[…]

Varför ska du byta? Kvittrar eller "flad[…]

Turboslangarna är undersökta under tryck[…]