av berrabus - ons 16 jan 2019, 18:40
- ons 16 jan 2019, 18:40
Om så är fallet kan man lägga en bit av en svart gummislang av passande storlek i framkant mellan rutan och instrumentbrädan. Finns ett flertal personer som haft dessa problem varav jag själv är en av dem.
Att det bara är när det är kallt kan bero på att motorn har en råare gång och vibrerar mer innan den blivit varm.
Jaxione skrev:Idag är det ett par minusgrader här och idag ville inte detta oerhört irriterande vibrerande ljud inte försvinna. Är jättesvårt att lokalisera vart det kommer ifrån men någonstans från instrumentpanelen längst mot framrutan eller från själva framrutan. Någon som känner igen detta? Är så jäkla störande. Köpte bilen i sommras och det är först nu när det är kallt som jag börjat höra ljudet. Under vanlig körning så hörs det mest när man gasar upp mellan växlarna men jag kan provocera fram det genom att hålla ner gaspedalen. Över ett visst varvtal hör man sen ljudet och det hörs till man släpper gasen igen. Är ett av flera missljud jag tycker jag har. Det är mycket knak och gnek överallt på Volvo tycker jag.Om du trycker på instrumentbrädan i framkant vid rutan, tystnar det då?
Om så är fallet kan man lägga en bit av en svart gummislang av passande storlek i framkant mellan rutan och instrumentbrädan. Finns ett flertal personer som haft dessa problem varav jag själv är en av dem.
Att det bara är när det är kallt kan bero på att motorn har en råare gång och vibrerar mer innan den blivit varm.
- By Dieselvolvo