Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

gunnarh skrev:Det är väl inte direkt att tänka utanför boxen att titta åt el-hållet om man söker en bil för korta sträckor: Allt från ren eldrift till laddhybrid eller "ren" hybrid är ju tänkbart beroende på vilka behov man har...
Skulle nog påstå att det är väldigt långt utanför boxen, då en förutsättning är 2wd V70.

Jag har haft en 2,5FT Manuell tidigare, den var den bra med "MOOS" i, drog ju en del soppa dock så beror ju på hur lite du kör. Jag körde den på 1,1 liter milen då var det ca 6 km körning med kallstart varje dag. Långkörning drog den runt 0,85 men man får dem till riktigt bra pris.

Idag kör jag XC70 D4 AWD Manuell som jag är mycket nöjd med, men kör nu 120 km om dagen istället... :-(
apersson850 skrev: ons 31 okt 2018, 12:12 Jag tänkte just skriva samma sak. Idel kortsträckor känns ju som allra lämpligast för en elektrisk mojäng.
Ehhh
yrrol3 skrev: tis 30 okt 2018, 18:06 Sen kör jag korta sträckor mest, ibland långturer, enligt panelen så är snitthastigheten
Det står ju långturer också.....

Men det är klart man kan ju ladda lite här och där....

En V70II D3 ligger får man ju un der 100.000. För den summan får man en väldigt gammal el-bil som inte går många mil på en laddning. 100-mil till fjällen eller alperna kan bli väldigt plågsamt om man ska ladda var 5-10e mil.
Senast redigerad av 1 VolvoB20, redigerad totalt 0 gånger.
Säg sisådär 3 mil varje vardag och kanske 14 mil vissa helger.
Fast tankar två gånger i månaden (~150liter)och bilen drar 0.7 så åker på lite mer turer än detta.
Kruxet är att det är knappt några bensinare på blocket, mest D3 och D4.
Och att bensinarna ligger på över litern i milen då kör jag nog hellre någon V8. haha
- Eller var det etanolmotorerna ni menade.
yrrol3 skrev: ons 31 okt 2018, 17:55 Säg sisådär 3 mil varje vardag och kanske 14 mil vissa helger.
Fast tankar två gånger i månaden (~150liter)och bilen drar 0.7 så åker på lite mer turer än detta.
Förtydligande: milen är tur och retur. såg ingen redigera knapp.

VIDA vill inte radera felkoderna, jag misstän[…]

@Järnoxen , Vill man så är det v&[…]

Uppvärmda vindrutespolare.

Det är spolarslangen som är uppvärm[…]

Felparkering...

@sewen , Äh, be de skicka bilden till dig f[…]