Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av v70Power
Jo, men att betala 2500 kr för en grill är tok för mkt!
Tror inte de är så dumma och lägger ut den på blocket direkt!

Köper hellre än begagnad grill och lever med det tills jag ska sälja bilen
av Yaniz
v70Power skrev:Jo, men att betala 2500 kr för en grill är tok för mkt!

Ett alternativ är att köpa en grill med det gamla mindre järnmärket; de lär finnas på bildemonteringarna runt om i landet.
Användarvisningsbild
av AndreasThn
v70Power skrev:Jo, men att betala 2500 kr för en grill är tok för mkt!

Så att köpa stäldgods är ok då?

Kollat på bildelsbasen?
Användarvisningsbild
av SvenB
Yaniz skrev: Ett alternativ är att köpa en grill med det gamla mindre järnmärket; de lär finnas på bildemonteringarna runt om i landet.
De är dessutom mindre stöldbegärliga. TS grill kanske inte hamnar på Blocket, utan på en bil med det mindre järnmärket. (Uppgradering av årsmodell) :D
Senast redigerad av 1 SvenB, redigerad totalt 0 gånger.
av v70Power
Jag vet inte vart ni fått det ifrån, men jag skulle aldrig köpa något stulet!
Bara för att det säljs på blocket, så innebär det inte att det är stulet, eller hur?

Bildelbasen har jag hittat ett par st, men de är i dåligt skick, och säljarna vill ha 1300-1500kr, tok för mkt!
Hellre betalar jag isåfall 1800kr via bilförsäkringen, och får då en ny!

Men hittar jag en för ett bra pris, why not?
Användarvisningsbild
av SvenB
v70Power skrev: Bara för att det säljs på blocket, så innebär det inte att det är stulet, eller hur?
Och varifrån tror du en grill i bra skick som säljs på Blocket kommer ifrån? Om det är en bildemontering som säljer möjligtvis att det är ärligt, eller att den är synnerligen dåligt skick.
av monza
v70Power skrev:Jag vet inte vart ni fått det ifrån, men jag skulle aldrig köpa något stulet!
Bara för att det säljs på blocket, så innebär det inte att det är stulet, eller hur?

Men hittar jag en för ett bra pris, why not?
Nä, det behöver inte betyda att det är stulet men stor sannolikhet att så är fallet.
Genom att du köper en grill på Blocket så köper du "i princip" tillbaka din egen grill för summan dom begär.

Och visst, känns det bra så kör på det. Om ett par veckor är du av med grillen igen och är det bara att slanta upp igen för dina/grannens grill ,osv osv. Du o grannen byter liksom grill med varandra.

På så sätt när du den lukrativa branschen med stulna grejjer.

Mvh
av v70Power
Helt ärligt!
Fan vad folk är negativa, bara sjukt!
Bara för att saker och ting säljs begagnat så betyder det inte att det är stulet!

Har haft bilen i 3år, och det är första gången jag råkar ut för stöld! Tror inte att det kommer hända igen, kommer ha bilen i garaget! Samt låsa in bilen bakom grindarna på jobbet

Tack till den personen som sålde sin grill till mig! Du är bäst!

Så! Nu har jag äntligen renoverat f&aum[…]

Felkod 326

Felkoden borde väl vara ECM-C326 Se om dessa[…]

Kylarvatten läckage Volvo 940

Du måste trycksätta systemet när m[…]

Doktorns 945 ltt -97

Jo. Jag gjorde det flera gånger. När ja[…]