Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Raymond
Blir lyden svakere når du har kjørt en stund? Når alt er gjennomvarmt? Gjør en test, med stillestående bil, og motor avstengd, sving med snabba rørelser høger/venster. Ikke store rattutslag, typ 20-30 grader til hver side. Hører du da et tydligt knackande ljud?
av Gule
Jag har exakt samma ljud i min V70 '11. Jag bad min verkstad kolla upp det när jag hade bilen på service senast. De hittade inget glapp någonstans i framvagnen och sa att det förmodligen är en stötdämparen som är boven. Min bil har dock gått över 40k mil och jag har ingen aning om när dämparna är bytt senast. Om de ens är bytta. De ska få byta dämpare runt om vid nästa service.
av absinthe
Mitt senaste missljud i min v70 -08 som kom ifrån vänster fram ungefär under förarstolar visade sig var länkarmsbussning som var slut, tydligen väldigt vanligt. Kanske är något sånt?
av yes000
Hade likadant ljud på en visserligen gammal s40 men det var själva stötdämparen den gången :)
Du hade bytt bussningar, är den bara en eller flera du bytt?

Har du bytt till en "annan" stol så[…]

Jag tror 900 är att betrakta som billigt f&ou[…]

Hittade felet lite längre in just innan kabla[…]

Hej, min volvo s60 t5 från 2002 med DSTC har[…]