Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Momentum
Men även andra saker skiljer
12V uttag bak - standard XC inte V70 (tror jag det var)
Annan klädsel XC - kostar mindre att gå upp till helskinn på en XC
Nej - inget annat än det hårda gallret ingår
av andersuw
Tack för info. Om inget annat än gallret ingår på XC70 tycker jag de borde gjort likadant på V70 och låtit kassetterna vara tillval i båda fallen för dem som verkligen tror sig behöva lastskydd även med baksätets ryggstöd helt eller delvis fällt. 12V-uttag och bättre standardklädsel på XC höjer förstås produktionskostnaden en aning men jag har svårt att tro att gallret är särskilt mycket dyrare än kassetterna om det nu överhuvudtaget kostar mer.
Användarvisningsbild
av Momentum
Vet inte om det är bättre standardklädsel i en XC, det är en blandning av textil och något mystiskt dykardräktstyg - som har haft många proplem med hållbarheten i sömmarna - dock som jag skrev så kostar det mindre att uppgradera från detta till helskin än på en V70
På V70 var det textil och delläder, något som borde vara dyrare
Det helar handlar bara om image och att särskilja bilmodellerna på något sätt, så det är svårare att inse vad som är skillnaden och vad skillnaden kostar
av andersuw
Visst kan det handla en hel del om image och "produktdifferentiering". Och om XC70ns standardklädsel vet du säkert mer än jag. Men delläderklädsel tror jag aldrig varit standard på V70. Tror det krävts Momentum för att få delläder.
När jag köpte min XC70 2012 så var det så att den enklaste versionen man kunde köpa var Kinetic. Men till V70 fanns det en enklare nivå under Kinetic, en som inte hette något särskilt. Så på det viset bör det rimligen varit så att enklaste utförandet för XC70 var något exklusivare än för V70.

Den bilen skulle jag personligen inte våga k[…]

https://www.youtube.com/watch?v=MhBzo9TUaBI

Om Bilia tar 900 för ett arbete hur litet det[…]

Går man in på https://accessories.volv[…]