Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

anna1984 skrev:
SebbeV70 skrev:Finns en färgbutik som skickar bra grejer på postorder om du inte orkar volvo.
Och vilken butik är det?
Undrade jag också. Ett skolexempel på kasst svar som inte säger nåt. Visst du får säkert veta när svaret kommer men varför inte skriva på en gång!?

Jag hade köpt lackstift på Volvo så får du garanterat rätt nyans :-)-)
Xanthopteryx skrev:
anna1984 skrev:
XC90_Executive skrev:Är färgen bortskavd? Eller är det färg från något annat som fastnat på din bil?

Det första att göra är att rengöra skadan och se om eller vad det är för skador på lacken.
Färgen är bortskavd. Ingen färg från någon annan bil.
Jag tror nog att jag skulle tvätta noga, fylla i färg och klarlack, sedan våtslipa och polera. Finns nog en drös filmer på Youtube där du ser hur du kan göra.
ChrisFix har en där han åtgärdar en klarlackskada medelst våtslipning t.ex.
Två enligt mig bra filmer som visar hur man kan göra:

börne skrev:
anna1984 skrev:
SebbeV70 skrev:Finns en färgbutik som skickar bra grejer på postorder om du inte orkar volvo.
Och vilken butik är det?
Undrade jag också. Ett skolexempel på kasst svar som inte säger nåt. Visst du får säkert veta när svaret kommer men varför inte skriva på en gång!?

Jag hade köpt lackstift på Volvo så får du garanterat rätt nyans :-)-)
Värst va du va trevlig då, tacka vet jag saabfolk.

Bilfarg.se har bra kit för reparation av lackskador.
anna1984 skrev:
Och vilken butik är det?
Annars säljer Biltema prisvärd bättringsfärg med liten pensel (eller färgpenna som det oförklarligt också kallas). Kvalitet? Inget att klaga på, sitter kvar efter några år. Likvärdig Volvos bättringsfärg. Många Vollvofärger finns samt klarlack därtill, men det tycker jag är överkurs i sammanhanget ...

http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Farg-o ... Fargpenna/

Men vad jag ville säga är egentligen at[…]

Hej! Jag har felkoden 1A51-Kommunikation med SRS,[…]

Filter i Aisin tf-71sc?

Hittade en film på youtube där man dela[…]

Är det nån som vågat prova Suba[…]