Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lassebus
hade problem med min servo i somras, den var trög och huggde ibland samt att det började tjuta från servopumpen.

Bytte ut servobehållaren och oljan och efter det så funkade allt fint igen (Den gamla behållarens filter var helt igentäppt).

Länkar till ett videoklipp på hur man gör för att byta behållaren och oljan (dock så är det en Ford Mondeo men hela proceduren och behållaren är den samma som till V70)

av Lassebus
Kimmen90 skrev:Vad är det som gör att det bildas slam/smuts som täpper till filtret?
Det är avlagringar från slangar och dylikt, det förekommer främst på tidiga årsmodeller.
Länkar till en liknande diskussion: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 56&t=82624

Men filtret finns där av den enkla anledningen att filtrera så att inte avlagringar och smuts cirkulerar i servo-systemet.
av Rasmus27
Tack för tipsen allesammans!
Ja börjar nog med den billigare varianten å byta behållaren och oljan. Löser inte det problemet så får ja lägga mig och skruva :lol:

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]

Artikel numret till Volvos originaldörrskydd […]

Missljud -22 V60 T6

Stämmer att jag inte får ladda i v&au[…]