Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jo jag vet det, men hittade (ramlös) spegel med rätt artikelnummer från en xc60 2016 1500SEK, programvara lägger jag in vid service om en månad. monteringsanvisning fanns på volvos hemsida, fördragen kabel.
http://accessories.volvocars.com/sv-se/ ... 73699/2016
Fick inte länken att funka, klipp och klistra!

Internetkartan är beskriven i manualen och den skall fungera (det har jag betalat för i bilens pris). Sen om det går att få till något är en annan sak.
Ställde fråga i support på "min volvo" om de var medvetna om problemet i början på veckan, har inte fått svar ännu.
apersson850 skrev:Är du medveten om att på de här årsmodellerna kan man inte bara sätta dit en automatiskt avbländande spegel och få den att fungera? Programvaran ligger inte i spegeln, utan i någon datormodul i bilen (jag har glömt vilken). Så du måste till Volvo och uppdatera din bils mjukvara innan det fungerar.

Om de har problem med servern till internetkartan lär det knappast anses vara ett fel på bilen.
Jag monterade en autoavbländande spegel i min -11 utan bekymmer. Min PST skulle lägga in programvara vid nästa service, men det gick inte. Fanns ingen att lägga in och spegeln fungerade till 100% ändå. Enligt PST är programvaran för speglar med kompass. Men nyare bilar, från -12 och framåt är kanske annorlunda? Prövade med en spegel från en -13 först, men den har en annan arm till fästet p.g.a. City Safety 2 med mycket större plastkåpor, så den passade inte. Ligger i garaget om någon vill köpa...
Vad ska jag köpa och varför?

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 km/[…]

Hej kolla här volvoreservedele.dk Mvh PeterJ[…]

Filter i Aisin tf-71sc?

Det är inte så att det är balansax[…]

I några veckor har jag haft problem med att […]