Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av börne
Mer än jag visste, min S80 har microbrytare & är en 2010 men det skiljer ju lite på modellerna även om det mesta är samma, har ju t.e.x den nyare mittkonsollen som kom först 2011 på V70.

Men TS har en 2011 så då borde den ha microbrytare.
av Angelicaaaaaa
Av vad jag förstod så skulle det vara en elektrisk öppnare, så står det i bilens manual. Men bilhandlaren visade att det var ett vanligt manuellt handtag som hade fastnat.
av twsniklas
Hej

Har en V70 2013 som bakluckan ej går att öppna varken med knapp i kupen eller på nyckeln.

-Säkring hel till bakluckan
-Torkare funkar på bakluckan
-Lampor funkar på bakluckan

Vad kan det vara för fel? läst om någon mikrobrytare med hur kan man titta den? sedan skall det nöd öppna inifrån?

Hoppas på svar
Användarvisningsbild
av apersson850
Den går inte att öppna med knappen i luckan heller, antar jag?
Känns som att det är själva låset som är trasigt då. Nödöppningen kan fungera. Jag har aldrig gjort den, men proceduren finns beskriven här någonstans.
av andersuw
Se här:

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 15#p956944

Är dock inte säker på om den nödöppningsfunktionen finns på alla årsmodeller/varianter.
av twsniklas
Fick upp luckan via nöd öppningen
´
Men verkar som det inte kommer ström fram till låset eller så är mikrobrytaren trasig?

Någon som vet hur man får bort saken som mikrobrytaren sitter på?
Elpriset

En sån liten snurra räcker knappt til[…]

Blinkande ljus

Jag tackar. Felsökning fortsätter imporg[…]

Den stora annons-tråden

Har inte sett en Toyota 4Runner på läng[…]

@Lövet , Okey, får se vad firman visar[…]