Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Glenn3
Senaste versionen av iOS verkar ha lite buggar, bl.a. Bluetooth problem för vissa modeller av iphone. Själv kan min iphone inte logga in i app store eller itunes.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Senaste, det är 10.2.1 som kom 23 januari? Ovan listas enbart 10.2 vad jag lyckas läsa ut. Jag kör iof 10.2 och en iphone 7 och det fungerar bra. Såg nu att det kommit nytt, uppdaterar inatt så får vi se sen.
Användarvisningsbild
av gooose
Problemen började för mig med bluetoothen i samband med uppgradering till iOS 10.2 blev inget bättre med 10.21 kollar man på nätet så verkar 10.3 vara på g

Gäller inte bara i bilen utan även med headset för mej så kopplar det ej längre upp med automatik måste flera ggr/dag gå in och ansluta manuellt då jag ibland kommer utom räckvidd för telefonen

Jag har senaste mjukvara som finns till bilen
Tänkvärt är att samtidigt som du som användare får en uppdatering ungefär samtidigt får ju alla andra tillverkare tillgång till den
Att dom sedan skall fånga upp "felen" och fixa till sin produkt efter detta tar sin lilla tid oftast hinner telefontillverkaren släppa en till uppdatering och då kan det ju finnas med nya "fel"

Vänd er till i detta fallet Appel och påtala det ni upplever så får dom större respons på sin produkt och följaktligen större chans att fixa till det som blivit galet

Kan som lite info nämna att jag hade inne en kund som vart flyförbannad över att telefonen inte funkade och skulle minsann föra ett krig mot Volvo och oss som inte kunde fixa en sådan här enkel sak
Efter en stunds diskussion så skulle han ordna till ett återköp och köpa ett annat bättre märke ( av bil) jag kunde inte vara tyst utan inflikade att det vore enklare om han bytte telefon till ett annat märke
Då svalnade han av och blev mer frågande och lyssnade Så frågan kom upp om detta uppstod efter han uppdaterat telefonen vilket det hade gjort då kunde vi gemensamt konstatera att hans bil funkade fint med en Samsung och att han hade det senaste som Volvo kan erbjuda i mjukvara i bilen

Han kör idag fortfarande volvo och har kontaktat Appel ang detta är väl fortfarande inte nöjd Men blodtrycket är mycket mer hälsosamt

//Gooose
av Cox
Precis som jag nämnde, problemet ligger hos Apple och deras bugg avdelning.
Själv har jag problem med mitt skrälle till frukttelefon, när headset varit inkopplat försvinner ringsignalen och telefonen måste startas om, fenomenet uppstod vid uppgradering till IOS 10 Obs gäller trådat headset.
av Cox
Verkar inte så, alla är frukt älskare :-)
har själv en sådan produkt och det finns mycket att säga om dessa telefoner ......
av invita
Jag har nu haft iPhone 7 i en månad, sakner min android och kan inte kopla upp den med bilen,
Forstår inte folk kan leve med dom telefonerna, återvänder til samsung snarrest
av least
Gör det du. Men jag tror nog att du kan koppla in din iphone 7 i bilen, kolla med verkstaden om det finns en nyare mjukvara.

Är det gamla eller nya drivlinan i bilen? De[…]

Lyfta bilen

Det står i manualen (nedladdningsbar fr&arin[…]

Klonkar från kardan?

Hej, jag har en V70 2001 2.4T AWD. Körde inna[…]

@mimeck , På stereon eller vattenfallet d&a[…]