Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av andersuw
Kan bara understryka att det digitala instrumentet är klart bättre rent funktionellt. Tycker nog också det ser bättre ut estetiskt trots att jag inte är någon vän av holkar likt den Volvo petat dit runt den centralt placerade runda mätartavlan.
av VolvoV70Forever
lolf skrev:Tack för svaren.
Ser att de mindre dieslarna står lägre i pris.
Kan man få upp effekten på en sådan eller t4:an med någon box?
Kanske inte är lönt.

Nu funderar jag på vilken jag tycker är snyggast av -13 eller -14 , front och instrumenthus.
Kan inte bestämma mej.
Går också i bilbytartankar och får jag välja så tar jag my14 alla dagar i veckan än dom tidigare, tycker fronten är betydligt snyggare, är dock inte helt såld på Chromelisterna på baklyktorna men gillar att det lyser hela vägen upp till taket jämfört med -13 plus att den är snyggare invändigt i vissa detaljer, men det skiljer ju en del i pris så vill man ha my14 får man isf välja en klenare motor alt en som gått mkt längre om man ska lägga samma summa så jag kommer hellre gå på en my11-13 och då ta en som har gått max 10000 mil, men jag ska ha en ft 2,5 på 231hk el en d5a på 210hk och då en automat och r design paketet ut och invändigt... Får se vad som dyker upp framöver... Har en v70 04a med 170hk motorn idag och om den nya är hälften så bra som denna så är jag mer än nöjd! Inte haft ett fel på 5år förutom slitagedelar!! Det är kvalité de! Lycka till med din nya och skriv gärna vad det blev för något!
av lolf
Har bestämt mej för en -14 årsmodell troligen, men då får det bli med en svagare motor tyvärr annars blir det för mycket pengar, om jag inte väljer en med mer mil förstås.
Såg att bsr trimmar d2, frågan är om koppling och växellåda klarar det särskilt automaten.
Är den lågt växlad? Gillar inte när det varvar för mycket. Finns det att läsa någonstans hur mycket respektive motor varvar med olika växellådor vid t,ex 110 km/h.
Hur gör man för att koppla in det elektriska vid montering av dragkrok? Är det bara att plugga in eller behöver man in i någon dator i bilen?
av skullen
Jag har en D3 -14 automat, trevlig 5-cyl motor och den ligger lågt i varv i motorvägsfart. Denna motor är samma som 163hk men lite strypt, går att skrämma likadant som D4. Inte hög i skatt och snål, kan rekommenderas. Enligt mig ett stort steg upp från D2, trots "endast" 21hk...

PS. Till salu... PM om du är intresserad.
Användarvisningsbild
av apersson850
För att allt ska fungera som det är tänkt när man monterar dragkrok, går det elektriska genom en TRM (TRailer Module). Det ska även laddas ett program för att den ska fungera fullt ut.

Det går att göra diverse fulkopplingar, men det är då inget jag hade sett som vettigt, för att spara några tusen eller vad det kan vara. På en bil för en halv miljon.
av VolvoV70Forever
lolf skrev:Har bestämt mej för en -14 årsmodell troligen, men då får det bli med en svagare motor tyvärr annars blir det för mycket pengar, om jag inte väljer en med mer mil förstås.
Såg att bsr trimmar d2, frågan är om koppling och växellåda klarar det särskilt automaten.
Är den lågt växlad? Gillar inte när det varvar för mycket. Finns det att läsa någonstans hur mycket respektive motor varvar med olika växellådor vid t,ex 110 km/h.
Hur gör man för att koppla in det elektriska vid montering av dragkrok? Är det bara att plugga in eller behöver man in i någon dator i bilen?
Skulle inte ha valt något annat än Polestar om det skulle hända något med bilen, för då gäller inte garantin om den trimmad än någon annan tillverkare än Polestar och det kan även bli problem vid besiktningen så jag kommer aldrig att köpa annat än Polestar till mina Volvos....
av Gnu
Jagar också en V70 my14 och senare men filurar på motorval.

Har hittat en D2 manuell men är den för slö?
Kör mestadels korta sträckor men gillar ändå inte när den varvar för högt på motorväg i 110.
Volvo car UX

Om du har google automotive i bilen så f&ari[…]

Vi har en Subaru XV, samma som Outback men kortare[…]

Är det gamla eller nya drivlinan i bilen? De[…]

Lyfta bilen

Det står i manualen (nedladdningsbar fr&arin[…]