Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Benji9
Ja, menar jag läste något sådant men det är så många artiklar till alla möjliga bilar så osäker på exakt vilken. Men kan ju fråga min mekaniker på Bilia vad han ska ha för ett sådant paket. Då är ju motorn varm när man startar i tillägg..
av andersuw
Det är kanske inte i första hand till Volvo ÅF man skall vända sig om man vill ha elmotorvärmare monterat. Ser exempelvis den här annonsen för Defa motorvärmare monterat och klart för 4000 kr (5000 kr med kupévärmare):

http://www.dragkrokslagret.se/motorvarmare

Detta är bara ett exempel. Andra som själva låtit montera elmotorvärmare kan sannolikt ge dig bättre/säkrare tips både om produkter och om montering. För egen del har jag ingen nytta av elmotorvärmare så jag har inte intresserat mig särskilt mycket för ämnet.
Ja, det finns förstås andra vägar att gå. Men eftersom Bilia var på tal refererade jag till Volvo. Ett problem med allt sånt här är att man packar motorrummen så infernaliskt nuförtiden, att nästan allt som ska göras där tar en förskräcklig tid. Åtkomligheten blir ju ofta usel.
Två decimeter längre bil, bara i motorrummet, skulle göra underverk, men det är inte modernt att ha installationer typ i 144 med B20, där man nästan kunde kliva in i motorrummet, utan att ta ut motorn först.

Typ så här
av andersuw
Ja men den nya kompakta VEA-spisen hjälper upp det hela lite. Jag kan se delar av växellådan skymta fram nu och det var ju länge sedan sist. ;-)
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
5600kr fick jag betala för att få elektrisk motorvärmare med kupéuttag på Volvo monterat och klart. Här uppe är det praxis att ha både dieselvärmare och elvärmare :wink:
av Benji9
~Kalle~ skrev:5600kr fick jag betala för att få elektrisk motorvärmare med kupéuttag på Volvo monterat och klart. Här uppe är det praxis att ha både dieselvärmare och elvärmare :wink:
Är det skillnad på Volvo och t.ex Defa från ex. Mekonomen? Kan man integrera Volvo's variant med VOC?

Hej. Nu är det -5 grader ute när detta p[…]

Transmissionsolja till M66

Ato24.de/en har den bäste "oljehittaren&[…]

Har du kört motor OCH kupevärmare nä[…]

EX60

Betalar 8750kr/mån för min CareByVolvo […]