Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag hade samma problem på min 2008. Den hade dock även problem att låsa.

Då jag hade el-barnlås så var det inte så lätt att hitta en exakt likadan kista, så jag köpte en hyfsat ny kista på skroten och bytte bara elmotorn inne i kistan. Sedan funkade allt kanon.
Schmoyoho skrev:
Wigenmark skrev:Kan vara en grej som kan smörjas upp, men då måste man skruva bort låskistan från bilen och hålla på med den på bordet..
Om man ska lämna in den till verkstad så kan det vara lönt att byta låskista istället, ifall uppskörjningen inte funkar. Finns säker många beg med låga mil som går köpa till vettigt pris =)
Har man tid och ork att skruva bort den från bilen gör man nog lika bra att montera en bättre begagnad, kostar kring 900-1000 kr på skroten. Inte så farligt dyrt eftersom det blir jobbets totalkostnad, mot för Volvos 4-5000 kr att byta en låskista.
Beror lite på om man skruvar själv eller om man lämnar in bilen. Jag har haft ur min låskista på min V70 och fått det funka
Sparade 1000-1300 då jag har key-less. Var en fjäder som hade lossnat då det troligen hade kärvat så den hoppade ut läget
Har man problem med låsen så är det en god ide att ta tag i det innan man står där med en dörr som inte går att öppna.
Då är goda råd dyra, hur tar man sig in i en dörr som är låst utan att bryta sönder dörrklädseln(under förutsättning att det varken går att öppna med nyckel eller inre handtag).
Dessutom så är det djävligt besvärligt att meka med en dörr som är stängd, har testat.
Transmissionsolja till M66

Jag bytade på min S80 2.5ft med m66. Jag t&a[…]

När jag tänker efter så är de[…]

Dörrlås under vintern.

För två veckor sedan tvättade jag […]

Vet vilken givare du menar. Hade upp den för[…]