Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

AndreasF76 skrev:
Momentum skrev:Likadant på tre bilar

Vattnet tar sig in mellan den yttre och inre listen, blir liggande på den inre listen tills man öppnar, kan bli en hel del

Har fått det fixat - Det handlar nog om att knäcka till dörren lite :)
Lät ju hoppfullt, var det en Volvo verkstad som hjälpte dig? Här kände de inte ens till problemet.
En Volvo verkstad - det handlar nog mest om brist på vilja att engagera sig
Det har varit olika mycket och ibland olika på resp dörr
Den senaste bilen har jag inte orkat anmärka på det, då det är skinnklädsel, men bilen med delläder fixade man till

Vattnet tar sig in mellan den yttre och inre listen, blir liggande på den inre listen tills man öppnar, kan bli en hel del

Behöver man knäcka hela dörren/ramen ? Räcker det inte med att justera in listen lite, tex med hjälp av värmepistol.
VolvoB20 skrev:

Behöver man knäcka hela dörren/ramen ? Räcker det inte med att justera in listen lite, tex med hjälp av värmepistol.
Vet inte vad man gjorde exakt - det var mest en spekulation från min sida att man knäckte till den

Det kanske även kan räcka att smörja den yttre listen med något - ska prova - kanske lite silicon :)
Transmissionsolja till M66

Jag bytade på min S80 2.5ft med m66. Jag t&a[…]

När jag tänker efter så är de[…]

Dörrlås under vintern.

För två veckor sedan tvättade jag […]

Vet vilken givare du menar. Hade upp den för[…]