Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag är väldigt nöjd med storleken på V60. En större bil blir bara dumt för oss två med två mopsar.
En hybrid som ändå klarar 15-20mil är intressant. En ren elbil fungerar det med. Men jag är kanske lite som föräldrarna. Dom har fiber, bor i stan och har varsin smartphone. Trots det ska dom ha kvar hemtelefonen ifall mobilen inte skulle fungera :shock:

En XC40 om bagaget är minst lika stort som dagens V60.
Missade du ett inte?

Elbil från Volvo kommer ha snabbladdning.. Och dom har lovat minst 50mils räckvidd (vilket troligen är via NDEC så 35 riktiga mil då...) hur ofta kör du det utan paus?
Blir intressant att se vad dom får för fart på snabbladdningen! Clever och andra snabbladdaraktörer har sagt att dom nu höjer styrkan på kommande laddare. Det kommer gå lika snabbt som med Tesla att ladda ute på vägarna snart.. Om bara bilen stödjer det. Då har man ca 20 nya mil på 20minuter.
joel80 skrev:
Yaniz skrev:Köper aldrig fabriksny bil och 300K är max jag ger för en bil idag, så det bekymret finns inte i min värld.
Näst nästa byte då.. En V90 efter tre år kommer absolut gå att hitta för under 300k!
Ja, det är sant, men tror inte det blir en V90. Gillar Volvo på alla sätt och vis förutom designen. Har aldrig förstått mig på eller gillat Volvos design. Den enda modellen som slog konkurrenterna designmässigt var 900-serien när den kom, annars har det mest varit formgivning som inte tilltalat mig. Tycker XC90 och V90 ser väldigt tunga, buffliga och osmidiga ut.

Detta sagt i detta forum är som att svära i kyrkan, jag vet. Innan jag blir påhoppat från lianerna vill jag betona att det är min subjektiva personliga åsikt, inget annat.
Senast redigerad av 1 Yaniz, redigerad totalt 0 gånger.
Yaniz skrev: Ja, det är sant, men tror inte det blir en V90. Gillar Volvo på alla sätt och vis förutom designen. Har aldrig förstått mig på eller gillat Volvos design. Den enda modellen som slog konkurrenterna designmässigt var 900-serien när den kom, annars har det mest varit formgivning som inte tilltalat mig. Tycker XC90 och V90 ser väldigt tunga, buffelaktiga och osmidiga ut.

Detta sagt i detta forum är som att svära i kyrkan, jag vet. Innan jag blir påhoppat från lianerna vill jag betona att det är min subjektiva personliga åsikt, inget annat.
Hoppas ingen kommer hoppa på dej för det, tycker själv att 7/900-serierna har en design som inte tilltalar mig alls.
AndreasThn skrev:
Yaniz skrev: Ja, det är sant, men tror inte det blir en V90. Gillar Volvo på alla sätt och vis förutom designen. Har aldrig förstått mig på eller gillat Volvos design. Den enda modellen som slog konkurrenterna designmässigt var 900-serien när den kom, annars har det mest varit formgivning som inte tilltalat mig. Tycker XC90 och V90 ser väldigt tunga, buffelaktiga och osmidiga ut.

Hoppas ingen kommer hoppa på dej för det, tycker själv att 7/900-serierna har en design som inte tilltalar mig alls.
Jag utgick ifrån tiden för lanseringen och konkurrenter i tiden till 900-serien, naturligtvis inte att jämföra med dagens design. Trodde inte jag behövde påpeka detta, men det är gjort nu.
Yaniz skrev:
Jag utgick ifrån tiden för lanseringen och konkurrenter i tiden till 900-serien, naturligtvis inte att jämföra med dagens design. Trodde inte jag behövde påpeka detta, men det är gjort nu.
Samma här, står fast vid mitt tyckande.
AndreasThn skrev:
Yaniz skrev:
Samma här, står fast vid mitt tyckande.
By all means.
Om utseende kan man alltid tycka olika. Själv tycker jag att nya V90 ser bra ut, att titta på, alltså. Men inte att lasta i där bak.

När det gäller elfordon så är det så, att de flesta dagar skulle jag klara mig utmärkt med ett sånt. Kör 60-70 km totalt för att komma till och från jobbet. Men de flesta elfordon jag sett har för klen släpvagnsvikt för att fixa husvagnen. Det lär väl sätta ner räckvidden rätt rejält även med vanligt släp. Jag har i genomsnitt över året något på kroken en gång i veckan. Det är inte ovanligt att jag behöver AWD för att komma fram med släpet hela vägen också. Jag tror det dröjer ytterligare ett tag innan ett rent elfordon fungerar till det. Annars måste jag ha två bilar igen, som jag hade förr, när jag inte kombinerade alla egenskaper jag ville ha i samma bil.
Ja jag vill också ha en bil som fungerar till allt. Att behöva hålla på att hyra/låna bil när man ska köra långt och/eller dra släp känns inte alls aktuellt. Köpa en ny och - och därmed dyr bil - som inte klarar av såna saker är inte aktuellt.

Kan en V90 - likt en V70 - lasta fyra stora resväskor? Dvs, man ställer fyra stora resväskor rakt in med kortsida utåt och bärhandtaget uppåt. Det går t ex inte i V60.

Du borde rimligen kunna testa att koppla ur ABS-mo[…]

Jag rengjorde givaren eller iallafall gallerspring[…]

Kan det vara så att det är problem med[…]