Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har Polestar på min och det är ingen jätteskillnad. Dock så känns den mer harmonisk på landsväg när man ska köra om andra bilar. Vet inte om jag skulle betala 9,000kr med facit i handen dock. Mycket pengar för 12 hk. Men det nya Polestarmärket på bagageluckan är fint.
Även jag är ruskigt sugen på Polestar till min XC70 (D4 AWD Automat), vet dock inte om det är värt det. Hade varit spännande att få möjlighet till provkörning innan. Enligt polestars hemsida så ska man ju klara 0-100 på dryga sekunden snabbare. Det borde väl kännas?
Statsminister skrev:Även jag är ruskigt sugen på Polestar till min XC70 (D4 AWD Automat), vet dock inte om det är värt det. Hade varit spännande att få möjlighet till provkörning innan. Enligt polestars hemsida så ska man ju klara 0-100 på dryga sekunden snabbare. Det borde väl kännas?
Ja det är ju den motor som fortfarande blir skillnad på. (även om steget inte är från 163hk längre)
apersson850 skrev:Såg en D4 VEA på verkstaden igår. Motorn, alltså, stående löst på golvet. Ny motor på väg in i bilen. Originalmotorn hade spruckit i cylinderväggarna på tvåans och treans cylindrar. Toppen var av, så det gick att se med blotta ögat.
Den hade bara gått 14000 mil, så visst är det uppenbart att det frestar på grejorna med dagens effektuttag per liter slagvolym. Ur den synvinkeln ska det kanske ses som ytterligare en skillnad mellan en fem- och fyrcylindrig, alltså "trimtåligheten".
Ptja, jag tänker likadant men vill inte vara kritisk redan nu utan om det är problem så får det visa sig med tiden. Spruckna dieselmotorer förekom ju på femmorna också.
Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]

Batteri som är på upphällningen ka[…]

Radion XC40 2024

Jag har haft samma problem sedan jag köpte […]

Transmissionsolja till M66

Kollade lite mer nu, och volvo orginaloljan p&arin[…]