Moderator: Moderatorer
bubbzy skrev:Mycket riktigt så är högtalarna bak båda sidor stendöda...tagit loss och testat nu. När jag läser på numret på dem och slår in på bildelsbasen så verkar det inte finnas några dock så det är nog bara att hosta upp. Någon annanstans man kan leta?Blocket, tradera m.m. Eller köp PS-högtalarna som kom efter dynaudio. Infästningen ser identisk ut och en annan medlem lyckades montera high perforamcne-element så ska nog gå bra. https://www.bildelsbasen.se/se-sv/OEM/8676891/
StefanN skrev:Verkar ligga på drygt 200$ så Volvo tar nog 2500-3000:- för en sån.2200 kr/st i runda slängar fick jag höra på Volvo för ett år sedan.
mf135 skrev:Kostar en lödpenna o 1kr tenn att fixa högtalare i 90% av fallen
mf135 skrev:Det är nästan alltid den rörliga flätan som fått avbrott vid membranet eller anslutningsänden. En tennpärla räcker för att fixa det hela.Jag provade plocka bort det jag vågade på min gamla trasiga högtalare men hittade inga synliga avbrott någonstans. Vad exakt är det jag ska tennpärla? Tror jag inte kom mig in till spolen men det som syntes var helt...
mf135 skrev:Det är nästan alltid den rörliga flätan som fått avbrott vid membranet eller anslutningsänden. En tennpärla räcker för att fixa det hela.Ja berätta gärna mer exakt om lödningen...jag är inte helt bortkommen med en lödpenna så det ska jag nog kunna ordna om jag förstår var du menar @mf135 ?