- tis 23 aug 2016, 11:15
Min bil som är producerad i slutet av september förra året och snart har rullat 1.100mil, så ser klädseln fortfarande ut som ny.
Moderator: Moderatorer
Verdi skrev:Jag har sportstolarna i min XC70 Classic Sport och undrar om allt verkligen är äkta skinn?Sits, rygg och nackstöd är skinn. Dvs allt man kommer i kontakt med när man sitter i stolen.
Se här på exempel: https://www.blocket.se/vasterbotten/Vol ... ?ca=11&w=3
Det är bara sittdelen och ryggdelen som har struktur och känsla som skinn tycker jag. Det som går "runt" i ytterkanterna känns helt slätt, tunt och plastigt. Är det riktigt skinn det också?
Daniel73 skrev: Vet inte om någon volvo någonsin haft skinn tex på baksidan av ryggstödet.Inscription har skinn runt om.
Slasse skrev:Lite OT: Hur ofta behandlar ni er klädsel? Enligt Volvo så ska man göra det "några gånger per år" men hur ser det ut i verkligheten? Jag tänkte själv göra det i samband med återbehandlingen av mitt Ditec-lager i vinter.Fyra gånger om år har jag för mig jag läst någonstans, eller fått rekommenderat. Har för mig någon här på forumet berättade att de smorde skinnet på deras XC90 en gång i månaden, så bättre för ofta än för sällan antar jag. Minst en gång om året skulle jag säga, gärna 2-3 om man är mån om skicket. Misstänker att man kommer bättre undan med att slarva på en ny bil än på en äldre, vill åtminstone inbilla mig mitt tio år gamla läder tog mer stryk av att jag inte smorde det på ett år än vad lädret i en bekants nya bil gjorde på tre år.
Vet vilken givare du menar. Hade upp den för[…]