Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nä, jag tycker det är helt sinnesjuka priser de sätter på Naven. För kostade det typ 20 loppor och fungerade knappt, idag funkar det men inte mer.
Jag skulle personligen inet ens lägga et tusenlapp på den naven, men så har jag ingen användning för den heller.

Jag kör fortfarande med en stadskarta och någon typ av mobilkarta/waze, karta är fortfarande oslagbart i mitt tycke och man lår sig hitta bättre, iaf jag. En GPS kan vara bra som komplement men inet mer.
Min far tog teknikpaketet när han beställde sin xc70 Classic och han retas konstant med mig att jag snålade och inte tog det. Jag prioriterade backkamera, nivåreglering och dragkrok istället, så jag anser att jag vinner den fighten andå! Hur som så tycker jag hans navigation verkar absolut bra, gillar specifikt send to car featuren. Hade dwt kostat ~4000-5000 hade jag slagit till, men inte 7!
Jag har en TomTom 5100 (som är deras nyaste och värsta) och även NAV inbyggt. Fördelen med den inbyggda är ju att den även fungerar i tunnlar, större skärm, visar avfarter, tankställen, matställen etc även om man inte har slagit in en destination. Helt klart värt de 6k som det kostar.

Nackdelen med Volvos NAV är ju att kartuppdateringarna inte riktigt hänger med i den takt man kunde önska. Norra länken här i stockholm fanns ju inte med förrän senaste uppdateringen. Då har den ju varit planerad, grävd och invigd i flera år typ.
PeMa skrev:Så skönt att slippa släpa på den lösa Garmin-skärmen... Bild

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Telefonen har du ju garanterat alltid med dig och de gps appar som fins idag är ju bättre än det mesta på marknaden, och använder du Nav någr5a gg per år orkar du säkert ochså slänga in den i bilen då du ska använda den och de som använder. Hur ofta har man användning av en Nav egentligen.

Såklart fins det de som knappar in adressen bara de ska till affören bara för att, men överlag har man ju väldigt liet använ dning av den.

Jag kör med Waze kanske 2-3gg per år, för det mesta har jag studerat en stadskarta så jag vet ungefär vart jag ska, och kör med waze som hjälpmedel.

>Men vill man lägga 7k på en utdaterad Nav så vassegod, det rä dina pengar och det fins ju de som är nöjda med <volvos Nav ochså.
Tycker min inbyggda fungerar utmärkt. Sen om det är värt vad det kostar kan man alltid diskutera. Det är ju ingen som försöker slå in en ruta och sno den i alla fall.
Jag knappar ofta in "Jobbet" eller "Hemma" när jag ska dit, trots att jag förstås hittar rätt väl däremellan, efter snart 30 år. Men vet navigatorn vart jag ska kan den ge relevanta trafikvarningar.
Uppvärmda vindrutespolare.

Du kanske har rätt, men det var vad servicete[…]

webasto doserpump v70n 07

10€ på Aliexpress

Kylarvatten läckage Volvo 940

Har du "spännt up" vattenpumpen mot[…]

Har den utgått hos Volvo? Även om den u[…]