Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Steffe3
Brukar ha den på en stund, men även lägsta läget är för känsligt för min smak. Speciellt med behandlad vindruta.

Men ja, egentligen är den ju bra och smidig :p
av Nicke83
apersson850 skrev:Regnsensorn är perfekt. Använder nästan aldrig torkare på vanligt vis, även om det går. De enda fallet där det finns en anledning att inte använda den är vid snöfall.

Använder nästan aldrig torkaren överhuvudtaget då jag har aquapel behandlat rutan så det behövs inte.
Isåfall på intervalltork och ställd på näst längsta intervallet.
Användarvisningsbild
av MarcusJ
apersson850 skrev:Regnsensorn är perfekt. Använder nästan aldrig torkare på vanligt vis, även om det går. De enda fallet där det finns en anledning att inte använda den är vid snöfall.
Det är oerhört svårt att få en regnsensor att fungera tillfredsställande vid snöfall.
Snön bryter ljuset så annorlunda mot regn att det är mer eller mindre hopplöst att programmera sensorn för det. Den börjar uppföra sig på ett sätt som upplevs helt irrationellt.
Användarvisningsbild
av Derank
Nu väntar jag bara på det där inlägget med han som tagit bort sina torkare helt, borde finnas en sådan bland volvofolket ochså......
Användarvisningsbild
av Micce1980
Derank skrev:Nu väntar jag bara på det där inlägget med han som tagit bort sina torkare helt, borde finnas en sådan bland volvofolket ochså......
Hehe det hade varit något, sett att folk tagit bort baktorkaren vilket jag inte helt förstår men men. Att ta bort där fram, där går väl ändå gränsen :)
Användarvisningsbild
av apersson850
Undrar om det är bilarna eller förarna som är olika? Tre snäpp ner tycker jag är lagom för det mesta, och det är ju nästan i mitten, för det finns åtta lägen på min, i alla fall.
Användarvisningsbild
av knut1955
Det er vel litt ulikheter mellom både bilene og sjåførene :-))
Hos meg fungerer sensoren bra på laveste trinn i 95 %. Vi er uenige i 2 tilfeller:
1) Tåke/dimma og duskregn, her må jeg gi noen ekstra manuelle slag, eller øke intensiteten.
2) Tunneler - og de har vi mange av her på berget - fortsetter viskeren å pusse på en tørr rute til vi er nesten gjennom...
Elpriset

Det blir alltså 19hk som den snurran skulle […]

Någon som har gjort en optimering och vill d[…]

Japp ECM ligger nere från det att man st&a[…]

Jag rengjorde givaren eller iallafall gallerspring[…]