Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Cox
Va fan ta mått på högtalarna, köp Alpine, JBL, eller något annat känt märke så får ni bättre ljud. Original är bara billigt skräp som Volvo köpt in för en billig penning !
Dynaudio är väl en av de bättre bilstereoanläggningarna öht enligt många och en HP-högtalare för 200 kr på skroten är väl inget att bråka om, snarare förvånansvärt billigt i mitt tycke.
Köpte en high performance högtalare ( fanns inga beg just nu)

Denna funkar kanon och tycker mig knappt höra någon skillnad men stor skillnad nu när faktiskt högtalaren närmast dig spelar:
Användarvisningsbild
av Derank
Cox skrev:Va fan ta mått på högtalarna, köp Alpine, JBL, eller något annat känt märke så får ni bättre ljud. Original är bara billigt skräp som Volvo köpt in för en billig penning !
Och när blev jbl och alpine bra highend ?
Användarvisningsbild
av pools
Hej!
Väcker en gammal tråd. Jag köpte för snart ett och ett halvt år sedan en Volvo S80 med Premium Sound. Nu har alla fyra basar i dörrarna lagt av. För att göra en LÅÅÅÅNG historia kort så står nu bilen på Bilbolaget i Umeå. (Volvo) Det började förra sommaren med att generatorn la av. Efter generatorbyte funkade inte stereon, luftkonditioneringen och en del annat. Det visade sig vara "datamodulen" eller "USB-modulen" som lagt av. Följdfel av generetorras? Gick på garantin. Nu har alltså dörrhögtalarna lagt av. Någon som har varit med om nåt liknande?
Nya Dynaudio högtalare hos Volvo skulle kosta 16 000:- :-o Vtf? Tänker inte betala det! Skulle vilja ha tips på andra högtalare som kunde ersätta Dynaudio. 6,5 tum.
Det ska tydligen vara 12 st. högtalare i bilen, var sitter dom? Har inte bilen hemma just nu så jag kan inte kolla. Nu verkar det ju som om jag aldrig använder bilen, men det är bara en vinterbil, så jag använder den sällan på sommaren, bara när jag behöver en större bil eller när jag behöver dra släpvagn.
/P-O
Nästa elbil från Volvo?

Jag gillar den utvändiga designen, lite kombi[…]

..Letade efter det idag men måste gå[…]

Råd vid punktering

Hej. Noterade i morse att höger framdäck[…]

Ja det är bra poänger, nu har jag ju ial[…]