Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Bara för att "försvara" Perra83 kan jag berätta att jag har fått det gratis en gång. Men det kanske räknas som "speciella omständigheter"?
Vi var på långresa och fick något larm, som jag just nu inte kommer ihåg innehållet i. Vi körde in till närmaste Volvohandlare/verkstad. Dom kopplade upp sig med OBD2-utrustningen och läste av. Det var något "bagatellartat" fel som inte krävde någon omedelbar åtgärd och jag påpekade att jag skulle ändå lämna bilen för service på min hemort någon vecka senare. Jag fick en utskrift på avläsningen och ville betala. Men dom ville inte ha några pengar, för "Det skulle kosta massor i administration och tid med planering och personal" etc. etc, Så dom bjöd på detta i stället. Allt var ju gjort på mindre än 10 minuter. Och man kan väl anta att det fanns en apparat ledig och samtidigt en ledig tekniker. Jag poängterade redan i början att vi var på genomresa. Normalt sett hade man ju bokat tid per telefon eller annat. Nu kom vi "direkt till verkstadsporten".
Kanske en lite unik händelse, men det visar på att möjligheten finns i alla fall.
Bäst är förstås att skaffa sig egna läs- och uttolkningsmöjligheter. VIDA/DiCE kostar ju knappast några pengar och är väldigt väl investerade slantar enligt min mening. Har DiCEn liggande i tunnelkonsolen och portabel dator finns alltid med på långresa.
Turbomätare 940

Det är snarare 1 bar turbomätaren g&arin[…]

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]