Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Att samtliga trådar om fel på MY16 är på första sidan är ju snarare ett tecken på att problemen är aktuella och skrivs ofta om.
Visst är det så. Samt så är det sällan folk med sina nya bilar sitter och söker och letar efter forum, bara för att skapa ett konto och berömma sin bil. Med tanke på hur sjukt mkt Volvo såld det det senaste året så är det inte konstigt att modellerna kanske är en smula överrepresenterade först i flödet.

Och trots det jag skrev tidigare att bilen ska in för tredje gången så stör det mig inte värst mycket, jag fullkomligt ÄLSKAR nya bilen och skulle inte byta den till någon annan modell!
Jag ska in och få ny programvara för andra gången. Nu är det att den kan stänga av sig tillfälligt under färd. Först var det tankmätaren. Har även varit inne och fått framlyktorna korrigerade för de pekade rakt ner i marken nästan först.

Visst, det är lite för många fel på en ny bil av en gammal beprövad modell. Men bilen i sig har inte krånglat det minsta förutom det där med framljuset. Tankmätaren visade rätt för mig och än har den inte stängt av sig trots närmare 1500 mil. Kan kanske ha att göra med att jag alltid slår av start/stop.

Jag gillar bilen. Känns robust och oöm och är avslappnad och bekväm att köra.

@Gameburg , Okey tack då vet jag, Rätt[…]

Påfyllningspluggen sitter på framsidan[…]

Vad ska jag köpa och varför?

Hade du tagit med den motiveringen från b&ou[…]

Testa, ha på den automatiska bromsen (de[…]