Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av palmqvist
Är inte hastighets spärren satt till runt 200 borde inte ge felkoder då iofs

Skickat från min E6653 via Tapatalk
Användarvisningsbild
av mladen88
asså fet skumt....den kommer o går av sig själv....igår va den helt kraftlös och idag funkar den felfritt. Andersuw nämnde att Igensatt luftfilter kan påvärka att felkoden P010116 dyker upp , o bilen har vart på olje o filterbytte i fredags. Kanske luftfilter sitter inte som det ska och drar in falskluft ?? kan det orsaka problemet ???
av andersuw
mladen88 skrev:asså fet skumt....den kommer o går av sig själv....igår va den helt kraftlös och idag funkar den felfritt. Andersuw nämnde att Igensatt luftfilter kan påvärka att felkoden P010116 dyker upp , o bilen har vart på olje o filterbytte i fredags. Kanske luftfilter sitter inte som det ska och drar in falskluft ?? kan det orsaka problemet ???
Som jag skrev tidigare har VIDA ett särskilt påpekande om just din specifika kombination av felkoder, nämligen följande:

Om felkod ECM-P010116 har blivit satt tillsammans med ECM-P029900 beror felet antagligen på läckage på en slang eller anslutningen mellan luftmassmätare (MAF) och turboaggregatet.

Jag skulle börja felsöka med den utgångspunkten.
Start stopp laddning mm

Såvitt jag vet ska båda batterierna la[…]

Mera fel på denna modell…. ” En[…]

Hej, jag var ute och körde min V60 (D4) varp&[…]

Xc60 Polestar MY2023 saknar BLIS

Min har som tur 360. Jag trodde att om bilen har[…]