Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jh8001
snepo skrev:jodå det blinkar tre gånger vid låsning.Backspeglarna fälls också in.Men kanske ska prova att dra igen huven hårt.Kommer ihåg nu,att det var så på gamla S80:n jag hade.
Tre gånger? Det låter konstigt. Säker på att det inte är två gånger? Har inte sett någonstans att de ska blinka tre gånger när man låser.
Användarvisningsbild
av snepo
jh8001 skrev:
snepo skrev:jodå det blinkar tre gånger vid låsning.Backspeglarna fälls också in.Men kanske ska prova att dra igen huven hårt.Kommer ihåg nu,att det var så på gamla S80:n jag hade.
Tre gånger? Det låter konstigt. Säker på att det inte är två gånger? Har inte sett någonstans att de ska blinka tre gånger när man låser.
kan nog vara två,har inte räknat nån gång.Fick för mig att det var tre.
Användarvisningsbild
av keroan
snepo skrev:
jh8001 skrev:
kan nog vara två,har inte räknat nån gång.Fick för mig att det var tre.
Nu kommer jag med ett bud till :-)
Min blinkar EN gång vid låsning.
(Och två ggr när man låser upp)
av jh8001
snepo skrev:stämmer en gång vid låsning,två vid upplåsning
Då är det inget konstigt med blinkandet i alla fall. Enligt instruktionsboken ska bilen inte blinka om inte alla dörrar och luckor är stängda.
Användarvisningsbild
av snepo
jh8001 skrev:
snepo skrev:stämmer en gång vid låsning,två vid upplåsning
Då är det inget konstigt med blinkandet i alla fall. Enligt instruktionsboken ska bilen inte blinka om inte alla dörrar och luckor är stängda.
kan det va dioden som är trasig?Skall prova om det larmar vid tillfälle

@Soffantjejen , VDN kan ju ha uppdaterats om den […]

Fortfarande inga felkoder. Sen upptäcktes de[…]

Om man inte kan göra det själv skulle ja[…]

Jag hade motsvarande problem en gång i tide[…]