andersuw skrev:
Det kan väl vara läge att ta upp detta med Volvo, särskilt om du tänker dig att låta dem göra jobbet. De borde ha kollat bussningarna före den tidigare hjulinställningen och jag tycker du borde ha rätt gott förhandlingsläge när det gäller att slippa betala för (eller få rejäl rabatt på) den förnyade hjulinställning som krävs efter bussningsbytet. Och ja, problem med just dessa bussningar är ett vanligt fel som inte borde vara så vanligt som det är. Nu vet jag inte hur långt din XC70 gått men med en normal körsträcka tycker man inte det borde vara dags för bussningsbyte redan efter ca fyra år. Detta faktum borde förstärka ditt förhandlingsläge lite ytterligare.
Ja så resonerar jag också, ska påtala det när jag bokar tid.. den har gått runt 8800 mil, varav kanske de 300 sista milen är efter hjulinställningen i somras..
Måste byta stötdämpare bak också eftersom att den vänstra läcker. Så jag har lite samma fråga där om du har ett bra svar? Volvo tar 3767 för två st nya dämpare, exkl jobbet. (VO 31262151) Är de gjorda i guld och värda sitt pris eller går det att hitta likvärdiga billigare delar själv? Exempelvis dessa:
http://www.reservdelar24.se/kyb-7062833.html