Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Perra83 skrev:Rengör från allt klet kör några mil gärna inspirerat, kör som om du har stulit bilen.
Bara för att motorn når arbetstemp så ventileras inte allt bort så snabbt.
Har också 6 km på jobb i en diesel. Jag gör samma sak typ varje dag. Plattan i mattan med kall motor.

Min Toyotaverkstad har även sagt att motorn inte tåler låga varv om den inte ska sota ner ventilerne - allt över 2000 varv är bra.

Så det är 110 kmh i 4:an och bränsleförbrukning på litern i en snåldiesel. Eller samma som en 20 år gammal 850 T5!!! (Föredrar den senare i så fall).
Hej
Min första bil (eller vad man skall kalla den) var en Folka Bubbla 63a och den var oxå kletig under oljelocket,den var ju luftkyld. Garanterat kondens även hos dig.
Yaniz skrev:
EjS skrev: Plattan i mattan med kall motor.
Då kan du nog se fram emot andra problem som kommer med tiden ...
Bytte motor vid 15000 mil - så gissar jag nu har 15000 mil på mig igen :)
EjS skrev:
Yaniz skrev:
EjS skrev: Plattan i mattan med kall motor.
Då kan du nog se fram emot andra problem som kommer med tiden ...
Bytte motor vid 15000 mil - så gissar jag nu har 15000 mil på mig igen :)
Nu blev jag allt lite nyfiken. Vad var anledningen till motorbytet?
Altså det var ju en Toyota. Anledningen är att när de borrar up D4-D från 2.0 L till 2.2 L blir det tunnare cylinderväggar och det ger problem med värmefördelning i vissa fall och då blir det läck i packningar osv.

Det fanns en global garantinulletin inom 18000 mil så det blev ny motor utan kostnad.

Hej, Jag har en v70 MY2011. En högtalare ve[…]

Har du provat att sänka bränsletrycket?

Ja det beror ju lite på vad man har för[…]

Hivade upp Teslan på domkraft idag i nå[…]