Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Alexas
sthlm skrev:
Alexas skrev:OT: Ja det där med öppna gränser fungerar fantastiskt, i teorin. Men precis som du säger förenklar det inte bara för det lagliga utan även för det illegala :/. Men jag tror fortfarande att vi tjänar ekonomisk med "öppna gränser", trots att det stjäls en hel del saker som bilar/delar som är lätta att transportera över.
Jag kan ta vilken bil, långtradare, traktor eller vad du vill och köra rakt ut genom gränsen helt obekymrat idag.
Full som ett ägg eller knarkad som en kamel spelar ingen roll för kontrollen sker bara åt ett håll.
Sen är det inte mycket till kontroll in heller då alla verkar vara välkomna.
Som sagt, det fungerar utmärkt i teorin men uselt i verkligheten. MEN om vi bara ska fokusera på ekonomi (vilket va EUs tanke såklart) så tjänar vi nog på det. Sen att det "kostar" sånt som inte går att ta på som otrygghet, frustration etc etc. Well, det är ekonomerna som bestämmer :D

Nä nu blir det lite väl mycket gnäll och politik här :D

Tråkigt för TS! Hur fungerar sånn skadegörelse med försäkringen? Visst är det så att man hos vissa försäkringsbolag har reducerad självrisk vid just skadegörelse?
Användarvisningsbild
av börne
Alexas skrev:Hur fungerar sånn skadegörelse med försäkringen? Visst är det så att man hos vissa försäkringsbolag har reducerad självrisk vid just skadegörelse?
Har du tecknat tilläggsförsäkring som täcker skadegörelse så ja.

Men det spelar ju mindre roll egentligen, det täcker inte den obehagliga känslan av att idioter är på ens saker samt tiden man själv får lägga på skadeärendet, bli av med bilen osv.
av prahna
Tyvärr har jag volvia och de har ingen tilläggsförsäkring. 1000kr blir det i självrisk:( Fy fan vad trist! Funderar allvarligt på att sälja bilen och köpa en lågspecad Skoda...
av Alexas
prahna skrev:Tyvärr har jag volvia och de har ingen tilläggsförsäkring. 1000kr blir det i självrisk:( Fy fan vad trist! Funderar allvarligt på att sälja bilen och köpa en lågspecad Skoda...
Eller så köper du dig en SAAB :D det blir nog inte lätt att sälja de delarna utomlands..
av Mwi
Alexas skrev: MEN om vi bara ska fokusera på ekonomi (vilket va EUs tanke såklart) så tjänar vi nog på det. Sen att det "kostar" sånt som inte går att ta på som otrygghet, frustration etc etc. Well, det är ekonomerna som bestämmer :D Nä nu blir det lite väl mycket gnäll och politik här :D
Grunden till EU är faktiskt att skapa fred i Europa :D inte pengar.
av Alexas
Mwi skrev:
Alexas skrev: MEN om vi bara ska fokusera på ekonomi (vilket va EUs tanke såklart) så tjänar vi nog på det. Sen att det "kostar" sånt som inte går att ta på som otrygghet, frustration etc etc. Well, det är ekonomerna som bestämmer :D Nä nu blir det lite väl mycket gnäll och politik här :D
Grunden till EU är faktiskt att skapa fred i Europa :D inte pengar.
Och eftersom de lämnade den grundtanken kommer de skapa ett krig :/.
av prahna
Får skita i listen och inte använda bilen. Enkel lösning på allt. Synd det ska behöva vara så:( vågar inte parkera någon stans nu:(
Edit, En stund trodde jag det kunde skett vid stölden av mina torkarblad men det är inte troligt. Jag borde sett det. Två månader och missa det är inte troligt. Måste snacka med Volvia då jag skrev i anmälan att det fanns en möjlighet men den är nog noll. Det måste skett på jobbet. Fy faaaan! Nu vågar jag inte lämna bilen där igen:(
Senast redigerad av 3 prahna, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av palmqvist
Har själv blivit av med airbag, ratt, båda strålkastarna, de gjorde ett försök på min Led ramp med men den slog de sönder istället... I ett av VOLVOs egna parkeringshus på Torslanda ja jag var korkad o lämnade bilen över natten för en gångs skull för att vi skulle på AW med jobbet, den dyraste AWn på länge... :(
av prahna
Fy fan vad surt:( blev det bärgare?

För mig måste detta ha skett på jobbparkeringen för mig. Trodde först det skulle kunna skett när de stal mina torkarblad men min fru säger att det borde jag märkt på två månader med. Mitt bilgarage har dubbla lås och ingen dyr BMW är drabbad. Min är den enda xc70-16 så de har väl rekat:/
Det tråkiga är att jag inte vågar ta bilen till jobbet efter detta.
Jag tror det hände en dag då jag fick stå på en parkering bredvid vår hyrda parkering. Då satte jag en parkeringslapp i rutan och de visste att jag inte skulle komma på 2h...
Senast redigerad av 1 prahna, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av palmqvist
Vet faktiskt inte, ringde Volvo Bil city o berättade o de lovade o ta hand om det, betalade min självrisk o hämtade ut den färdig dagen efter, bra jobbat lite trist med 1 månad gammal bil...
Selekt garantin gäller ej hyrbil

Ja det kanske är så! Jag kanske oroar m[…]

Här kanske :-) _dpf.JPG

Ladda från hushållsuttag ej att rekomm[…]

Mäta spolarvätska fryspunkt

Ja, t.ex. etanol fryser vid -114, isopropanol -89.