Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av phibz
helgonet1 skrev:
phibz skrev:Mitt med....

Om ni läser mina inlägg i den tråden jag länkade till så har jag beskrivit där hur man fixar det på ett ganska enkelt sätt.

Såg det, och hade det a) inte vart en tjänstebil och b) inte vart en 3 månader gammal bil så skulle jag gärna lagt ner lite tid. Tror den stora frågan/synpunkten här är att man ute på Hisingen kanske haft lite väl bråttom de senaste halvåret/året när det gäller montering. Samt det som beskrivs ovan, även handlarna verkar ha mer att göra än man kanske behärskar. Det är en farlig och hal nedförsbacke det där...
av Allee
Mitt ser också ut så, trodde det va standard men icke... En kort beskrivning på hur man åtgärdar detta? Volvo lär inte vara intresserade när man redan haft bilen 4 mån
Användarvisningsbild
av Micce1980
Allee skrev:En kort beskrivning på hur man åtgärdar detta?
Ptjae inte för att vara spydig alls men, kanske kommentaren av helgonet1 mån 01 feb 2016, 20:04 och sedan skrolla upp till kommentaren av helgonet1 fre 29 jan 2016, 12:35 ?
av Allee
helgonet1 skrev:
Nian skrev:
helgonet1 skrev: Får man fråga varför du köpt ett nytt tanklock?
Den yttre plast karossen eller vad man ska kalla det för på tanklocket lossnade helt plötsligt under färd. Hur det kunde lossna kan man fråga sig med tanke på att bilen bara är tre år, dock inget Volvo ville ta på någon garanti eller dylikt.

Anledningen till att jag vände mig till Volvo direkt och köpte delen där var för att jag inte riktigt visste exakt vad delen hittade, sökte på nätet men hittade ingen som hade en till Ocean Race.

Får nog vända mig till en lackerare med färgburkarna.
Ok. Trodde du hade samma problem som jag när jag köpte bilen då vart tanklocket skevt antagligen pg a solen. Var inne på att köpa nytt. När jag nämnde detta för kompisen så erbjöd han sig att fixa det. Monterade ned det och värmde på det med värmepistol tills den blev rak sen ned med den i kallvatten så plasten "stelna" i det läget. Resultatet blev perfekt. :-)-)
Här är ett par bilder tagna före och efter.

Bild
Bild
Elpriset

Januari blev en dyr månad för mig som b[…]

Vatten I bagagen på S60

Jag har samma sak att vattnet droppar ungefär[…]

Den aktuella bilen är tillverkad 2021-11-03 o[…]

Tack för tankar och reflektioner! Jag kommer […]