Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Urvalet är sådär med din spec. Finns ett fåtal med de är så överprissatta... beg priser är horribla nu.
Vet att du har en budget, men överväg att titta på hur mycket rabatt du får på nybilsoffert ex V70 T4 Classic lagerbil eller V60 D2/T3. 4-5 år gamla bilar med massa mil är ju helt utan garantier i stort sett.
av patflemming
Ja jag har faktiskt funderat på att köpa helt nytt istället. Lite allergisk mot att ta allt för mkt lån på bilen och kmmer max att lägga 70´kontant.

Men vad tycker ni att man ska ge för en begad V70 eller V60 med Summum eller Ocean Race paket? Eller ja vilket paket som helst som ger skinnklädsel funkar. De flesta som jag hittar på blocket ligger tunt 170-200 men då har dom gått ca 6-9 tusen mil. Runt 6-7 tusen mil hade jag tänkt hitta någon.

En ny Classic landar väl på minst 320 eller mer om man ska skinn eller?

Sen ska jag säga att jag hittar ganska många v60 för ok pengar men jag är väldigt skeptiskt till om bagaget är stort nog för att tex rymma tre hockeybagar eller en sälen resa för den delen. Igår tex körde jag en målvaktsutr och tre bagar i 9-5 an + tre barn. Det kommer man ju absolut inte kunna fixa i en V60.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Ja tänkte inte på att skinnet är borta i grundversion av Classic, en gång i tiden var det std :)
Classic sport/summum eller någon som lagt till skinn, gäller isf, hitta rätt o pruta utav bara helv.
av patflemming
Hur gör du när du prutar. Ringde och pratade med en bilsäljare på en Volvo ÅF. Lät väl inte direkt som att han var sugen på att prata pris om man säger så. Enligt honom får man ju ge runt 340´för en ny V70 Classic om den ska ha skinn. Det tycker jag är för mkt. rent ut sagt för jävla mkt pengar. Sen måste jag ha på drag samt vinter däck på det så sticker ju priset ytterligare lite.

Finns det nån bra sida där man kan hitta vilka lagerbilar som finns?
av patflemming
En annan helt sjuk sak jag kom på som jag måste kolla med er på forumet. Om jag köper en bil med vämare som har Volvo on Call så säger dom på VOC supporten att man kan inte starta denna värmare om inte jag har VOC abbonnemanget som ligger på 1375:- per år. Jag kanske inte ens kan starta den manuellt ute i bilen ens, bara om värmaren har det som tillägg. Det är ju fan i mig helt horribelt om det stämmer. Det betyder ju att hela värmaren blir helt värdelös om inte jag år efter år pröjsar till Volvo. Där sjönk VOC rejält i mina ögon.

Enda sättet att få reda på om bilen manuell start av värmare är att ringa VOC och ge dem reg nummer på varje tilltänkt objekt. Eller prata med försäljaren av varje bil men jag är inte helt säker på att dom ens vet det själva alltid.
Användarvisningsbild
av Perra83
V70 är en mycket komfortabel bil som har ett stort bagage. V60 är lite trängre och lite sportigare.
Har kört med manuella lådor i 15år men nu med automat. Nästa bil blir även den en automat med alla dess fördelar.

Med bilen som säkerhet har inte banker särskilt hög ränta, dryga 3%.
Överväg en ny bil. Då kan du välja till små detaljer som är viktiga för er.

Tidur ingår i VOC så du kan alltid starta värmaren i "färddatorn".
av patflemming
Jo visst kan jag överväga en ny bil men om den kostar 350000 så tycker jag det är ganska saftiga pengar.

Är ni säkra på att bilar med VOC även har tidur så att man kan starta värmaren via färddatron så att bilen är varm en viss specifik tid?
Användarvisningsbild
av apersson850
Har du Volvo on Call har du även tidur. Detta beroende på att det oftast är just tiduret man programmerar via Volvo on Call. Men det går att ställa tiduret i bilen också.

Men det är ju bara att betala för abonnemanget, så får du hela fördelen med det.

Idag är 350000 inte mycket för en bil. Listpriset på min var ungefär 560000.
Användarvisningsbild
av Rillee
Min far köpte en ny d4 awd summum be pro 2015 med vinterdäck för 350000 så jag tycker du borde få ner din i pris
av andersuw
patflemming skrev:En annan helt sjuk sak jag kom på som jag måste kolla med er på forumet. Om jag köper en bil med vämare som har Volvo on Call så säger dom på VOC supporten att man kan inte starta denna värmare om inte jag har VOC abbonnemanget som ligger på 1375:- per år. Jag kanske inte ens kan starta den manuellt ute i bilen ens, bara om värmaren har det som tillägg. Det är ju fan i mig helt horribelt om det stämmer. Det betyder ju att hela värmaren blir helt värdelös om inte jag år efter år pröjsar till Volvo. Där sjönk VOC rejält i mina ögon.

Enda sättet att få reda på om bilen manuell start av värmare är att ringa VOC och ge dem reg nummer på varje tilltänkt objekt. Eller prata med försäljaren av varje bil men jag är inte helt säker på att dom ens vet det själva alltid.
Som du redan fått besked om kan du alltid starta värmaren manuellt i bilen eller ställa den att starta automatiskt via tidur i bilen. Detta är inget som har med VoC att göra. Den enda förutsättningen är att själva värmaren har mjukvara för att fungera som parkeringsvärmare, inte bara som tillsatsvärmare vid körning.

Sedan finns det andra sätt att fjärrstarta värmaren än via VoC. Det går att få fjärrstart med kort räckvidd via den vanliga fjärren och med längre räckvidd via en särskild sändare och mottagare. Det går också att installera fjärrstart via en GSM-mottagare som inte har något samröre med VoC. Volvo själva tillhandahåller dock inte den sistnämnda lösningen utan man får titta på andra alternativ.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Jaha, ja, det är ju bra i sig. Den jag refere[…]

Vi har haft IF till våra bilar i flera &arin[…]

Har kollat men kan inte se någon kabel som &[…]

Jag gick in genom påfyllning i bakkant n&aum[…]