Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av crstonetto
Tack för era svar.
Ja det stämmer att störningarna knappt syns när det är ljust men ändock ser man att det är störningar även då i typ flimmer eller hur jag skall förklara det?!
Hur som helst så känns det ej ok för 11000:- som det kostade. På förra Volvon v70 hade jag Biltemas trådlösa back kamera för 1000:- och den hade inga störningar fastän den var trådlös.
Dessutom blir störningarna mer eller mindre ibland när man tex står still på exakt samma ställe. Frågan är bara om Bilia kan fixa det eller inte?!.
Mvh crsronetto
av Daniel73
crstonetto skrev:Krollspell och Daniel 73: Ni har bägge denna original kamera och har ej dessa störningar som syns mest på kvällen?
Jepp, original och om linsen är ren så har jag utmärkt bild även i mörker.
Användarvisningsbild
av Krollspell
Daniel73 skrev:
crstonetto skrev:Krollspell och Daniel 73: Ni har bägge denna original kamera och har ej dessa störningar som syns mest på kvällen?
Jepp, original och om linsen är ren så har jag utmärkt bild även i mörker.
Ja, och nej jag har inte sett det på tidigare kameror heller. Däremot blir linsen så klart fort nersmutsad, alt av snörök etc. höst och vinter.
Senast redigerad av 1 Krollspell, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av palmqvist
Jag hade dessa störningar på min My10 men då var det en annan kamera, på min MY16 är bilden betydligt bättre både i mörker o dagsljus vill inte säga att bilden e perfekt, men den är bra
Dock sällan linsen håller sig ren...
av crstonetto
Ok, tror ni att smutsig lins kan göra detta fenomen?
Har knappt kört med bilen sedan jag hämtade ut den på Bilia. Hur gör man lättast ren den i detta kalla väder?
Mvh crstonetto
Användarvisningsbild
av Krollspell
crstonetto skrev:Ok, tror ni att smutsig lins kan göra detta fenomen?
Har knappt kört med bilen sedan jag hämtade ut den på Bilia. Hur gör man lättast ren den i detta kalla väder?
Mvh crstonetto
Nej, jag hävdar fortfarande att det är något som är knas, någon omgivande störning alt typ jord lr elfel, kontaktfel etc. skulle jag gissa på.

En blöt trasa/papper med lite spolarvätska, fönsterputs lr bara rent vatten funkar bra.
av crstonetto
Krollspell: Tack för svaret. Polaren som står och knackar runt kameran på ena filmen tror det är kameran eller kontakten som sitter i den, kan det stämma?
Användarvisningsbild
av Krollspell
crstonetto skrev:Krollspell: Tack för svaret. Polaren som står och knackar runt kameran på ena filmen tror det är kameran eller kontakten som sitter i den, kan det stämma?
Absolut, nått med el, jord eller "yttre" störning tror jag det är. Men som sagt Volvo bör kunna ordna detta utan större problem.
Användarvisningsbild
av Wolfyswe
Så där ska det inte vara, utan troligen har de misslyckats med installationen och fått jordfel
eller annat som stör signalen mellan kamera och skärm.
Du kan med lätthet kan hävda installationsfel.
Visa teknikern problemet direkt i bilen och visa teknikern din film som påvisar felet tydligt, speciellt i mörker.
Om denne då hävdar att så ska det vara så är det bara att be dem dra åt..... och sedan drar man in ARN i ärendet
och lägger sina pengar hos andra verkstäder.

Jaha, ja, det är ju bra i sig. Den jag refere[…]

Vi har haft IF till våra bilar i flera &arin[…]

Har kollat men kan inte se någon kabel som &[…]

Jag gick in genom påfyllning i bakkant n&aum[…]