Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Snart är det fixat, fick detta svaret idag.
Fått bekräftelse att mitt ärenade är under behandling
så borde få ett svar senast i morgon.
M.v.h
Fredrik Häggquist
Verkstadscoach
pumpnasare skrev:Snart är det fixat, fick detta svaret idag.
Fått bekräftelse att mitt ärenade är under behandling
så borde få ett svar senast i morgon.
M.v.h
Fredrik Häggquist
Verkstadscoach
Meddela gärna när du får svar. Vill också bli av med denna programvara så fort som möjligt. Förstår inte varför dom ändrat, läser man manualen till nya XC90 så fungerar dom precis som V70 gjorde innan denna senaste uppdateringen.
Läge 0/1 är ju enkelt! Testa slå på helljus i läge 0 = blinkar till med "fastnar". Det gör dom om du kör i läge 1.
De är sen gammalt o var likadant på farsan gamla passat på 80-talet. I vissa bilar tänds inte heller radioreglage och andra knappar i panelen om läget inte är på 1 eller "på" eller annan motsvarande siffra/symbol.

Osäker efter "auto" kom till och hur det funkar då
Hur svårt kan de va? Verkstaden borde ju få utförlig info från Volvo om vad uppdateringen av mjukvaran innehåller. Då kan ju ägaren få frågan om man vill ha den eller ej, och att vissa funktioner kan väljas bort i den nya uppdateringen.

Allt blir ju så onödigt när det blir så här.
I dagsläget får verkstaden ingen information alls. Ladda in och håll käften, ungefär. Jag trodde mina ABL hade slutat fungera, utan något meddelande, för några år sedan. Men det var en mjukvara som uppdaterats och ändrade funktionen på dem. Verkstaden lade ner några timmar på felsökning innan de till sist fick tag i någon i Göteborg som kunde berätta att funktionen var ändrad.
Ärendet är nu överlämnat till eftermaknads avd. så det kan dröja nån veck innan vi får svar.
Jag återkommer så snart jag vet nåt.
Hej hade in min bil på första servicen ,-backade ut och såg att varselljusen lös -har alltid på läge auto
på väg ut på E4 körde jag om en ny vit BMV utan tänd belysning bak-i snöröken !
snörök ! -tänder "dim"lampan bak-kör om en till "ny"bil utan taklysen tända-kör om en lastbil med en "dim" lampa tänd

läste detta inlägg om uppdatering och nya belysningsregler och förmodligen ljussensorer som bestämmer vad som ska lysa !!

vid första stopp kollade jag om mina baklysen lös-Yes !!(dagsljus)
Automatik och sensorer och uppdateringar-får aldrig fela
länge sedan jag tog körkort -då skulle man utföra en yttre kontroll -hur många utför detta i dag !! :D
thewhitecar skrev:länge sedan jag tog körkort -då skulle man utföra en yttre kontroll -hur många utför detta i dag !! :D
1-2 ggr i månaden iaf, men däremellan ser man i typ skyltfönster samt när man backar in i en ficka mot en vägg att allt stämmer :) Men det är ju jag det, åkte buss genom city igår ca 4 km, satt där fram och hade långtråkigt och räknade till 7 bilar med på något sätt felande belysning i mörkret av uppskattat 100 bilar, alltså ca 7%. Det är rätt illa och om det ligger däromkring borde polisen kunna dra in storkovan rätt lätt :)
pumpnasare skrev:Ärendet är nu överlämnat till eftermaknads avd. så det kan dröja nån veck innan vi får svar.
Jag återkommer så snart jag vet nåt.
Fått något svar från eftermarknad på ditt "problem" med ljusvredet, fick in den skit programvaran i fredags o blir bara med förbannad för för varje gång jag försöker slå på DRLn :)
Hej
Nej jag har inte hört nåt ännu, men skall på dom under veckan.
(dom har väl fullt upp med buggen i självdöende XC70)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Saknar Android Auto

Den ska passa. Jag pratade även med Volvo s[…]

Jag har en några månader gammal Volvo […]

Hur stort batteri i kWh och vad motsvarar räc[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Men hur höjer man? Jag har frågat runt […]