Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

apersson850 skrev:Min bil visar ett block med orange ljus när jag ligger för nära framförvarande bil. Intensiteten ökar ju närmare jag kommer.
Om jag sedan både kommer riktigt nära och närmar mig bilen framför, eller om jag inte är så väldigt nära än, men närmar mig snabbt, då blinkar två block med ilsket lysande tomteröda LED, tillsammans med en tutsignal (om den är vald). Så det stämmer nog att det finns tre block med LED, ett orange (det känns lite obehagligt) och två röda (nu går det åt helvete).

Lättaste sättet att få fram de röda, utan att försäkringen löser ut, är att köra bakom någon som ska svänga höger. Eftersom man ser att han ska svänga och att man själv inte kommer att behöva bromsa, fortsätter man med samma fart. Då tycker bilen snart att det ser farligt ut, eftersom bilen inte ser att framförvarande snart svänger ur kollisionsriktningen. Sånt körande brukar belönas med både tut och tomteblink.
Tack för tips om hur man kan provocera fram lite tomterött om man nu skulle vilja. Passar ju bra i dessa tider men ... ;-)

Var ute och körde en repa idag medan det fortfarande var ljust (om man nu kan säga att det någonsin är det den här tiden på året). Då föreföll det oranga ljuset mer stabilt så min idé om att "pulserandet" bara är en fråga om anpassning till ljusnivån runtomkring kanske inte är helt fel. Har fortfarande inte kunnat se någon tydlig tendens till att intensiteten varierar med avståndet till framförvarande bil (eller något annat som har med "faronivån" att göra). Det jag kan se är att ljuset "fadar ut" (dör gradvis) snarare än bara slår av tvärt när varningen är på väg att upphöra. Men det var inte det jag hade i åtanke när jag pratade om att det pulserade.

6000 mån känns bra månadspris f&o[…]

Jag fick information om att intervall oljebytet p&[…]

Styrservo V70 2010

Det finns en tryckgivare på servon som g&ari[…]

Hur långt kommer man med en hybrid som har […]