Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Jag fick nån slags "hängning" i en givare. Var inne på Volvo och fick det fixat genom att dom drog ur batteriet till den och satte i det igen.
Systemet trodde hela tiden att batteriet inte var tillräckligt laddat, trots att det var det (Serviceteknikern kollade i Vida och batteriet hade bra kräm.)
Serviceteknikern kopplade loss givaren till lilla batteriet (Som sitter på vänstersidan av huvudbatteriet när man står och tittar framifrån bilen) och väntade några minuter..

Enkelt fix.. om man bara hittade felet. :)

Finns en bild i den här tråden:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... p&start=15
Användarvisningsbild
av perin
Jag tycker det är en helt ok funktion. Det jag gärna sett är om knappen för S/S suttit på växelspaksknoppen, ungefär som det gjorde på bilar med elektronisk överväxel. Det hade varit lite enklare då tycker jag att välja om man vill att den ska gå in vid kökörning eller vid täta rödljus där man plockat bort "gröna vågen".
av oldtimersmc
Bara ett jippo, men helt makalöst väl fungerande sådant. Sparar nada men är extremt snabbstartat när batteriet är fulladdat. (kommer näppeligen att spara in den extrakostnaden som sys kostar dig under bilens hela livfstid men va ingen dålig allierad vid "förbruknings testet" i samband med typningen...
Lurad igen :D :D :D
Användarvisningsbild
av apersson850
joel80 skrev:(Som sitter på vänstersidan av huvudbatteriet när man står och tittar framifrån bilen)
Hehe, till höger, med andra ord. Bilar är som båtar. Finns bara ett höger resp. vänster, och det ses i färdriktningen.
Användarvisningsbild
av Rillee
Höger och vänster på en båt?
Användarvisningsbild
av palmqvist
Höger - Styrbord Vänster - Babord

Ja. EXC betyder helt rätt att något &au[…]

såg nu finns 342..hmm undra vad det är

.. det finns en svart grej, typ som en dörr[…]