Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av rylle
Har ingen annan erfarenhet än KVD och jag skulle säga att de som är mest "subjektivt" är nog hur de bedömmer hur sliten alternativt faktiska lackskador.
Hämtade en bil som skulle ha färre lackskador men bara fått en 3a och det var nog riktigt. Passade på att titta på två andra objekt som jag bjöd på men inte fick och de hade också bedömts som 3or i lacken men jag skulle säga att de skador som fanns i förhållande till min bil så skulle jag sätta 2or.

Efter lackskador skulle jag säga deras bedömning av slitaget på inredningen/säten etc.

Kanske lättare att klassificera rena maskinella detaljer?

Onekligen lite att köpåa grisen i säcken när man köper utan att ha möjlighet att själv besiktiga bilen... får man väga in i priset som en riskpremie.

Om våra köp var bra får framtiden utvisa :D
Användarvisningsbild
av camaro69
Jag var på en auktion som KVD hade i sin "barndom".

En bil påstods vara en årsmodell nyare i annonsen än i verkligheten. Jag påpekade detta och i samband med att budgivningen startade, så ändrade man till rätt årsmodell.

En annan bil på samma auktion var vägmätaren "backad" 20 k mil. Men den såldes utan att man berättade om det misstänkta mätarfusket.

Men KVD har skärpt upp sig, men mitt förtroende för KVD och andra bilhandlare är inte helt "på topp".
Mäta spolarvätska fryspunkt

Man kan använda exempelvis en sådan h&a[…]

Styrservo V70 2010

Tack för svar. Det kan vara värt att tit[…]

Alla 3 delarna sitter i eller på denna stol[…]

Pratade precis med Finnvedens (Volvo). Dom sa att […]