Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av AndreasThn
poseidon skrev:Sport går bort pga all svart plast som är annan svart än den vanliga plasten på XC. Hade man fått summum med sportchassie så hade det ju varit optimalt kanske.
Ja de går ju på V70 då de är den setupen ja beställt 8)
Användarvisningsbild
av Gurra82
D5:an hade jag valt helt klart :D en D5 awd sport är ju :-)-)
av Alexas
Jag pratar om den svenska miljöklassningen. Alltså bilen skattefri i 5 år. Inte EUs miljöklassning. Men då är det man. Sport tycker jag med är fult. Hur som helst. Jag hade valt en ny bil med en modern motor framför ny bil med gammal motor. Men detta har jag avhandlat i tidigare trådar.
av perhall
Jag är generellt ingen förespråkare av sportchassi, men faktum är att XC70 med 16" el 17" och ej sportchassi är ganska vinglig, och det behöver man inte köra sportigt för att tycka.../PH
Användarvisningsbild
av EjS
Jag tog d5. De 1000 mil betyder ingenting men iom den är handlat een gång redan gör den mer prisvärd.

Men mest pga utrustningen. Som skrevit är d4 med Polestar ju lika snabb som d5 Polestar.
Användarvisningsbild
av palmqvist
grattis tiil ett bra köp
av perhall
Grattis! Det säljs enormt mycket D4 nu och inte så mycket D5 så det är nog bra för andrahandsvärdet. Dessutom blir en D5 Polestar bättre än en D4 Polestar.../PH
av jiffi
Tack för all input,
det blir inte D5an då jag inte gillar svart /svart kombinationen samt har svårt för de svarta listerna. Tyckte även att bilen blev stötig med sportchassiet och tror den skulle bli ännu värre med 19" hjul som jag gärna skulle vilja ha. Vad gäller det faktum att det är en D5, så visst är det tilltalande men D4 kommer ju att gå att uppgradera med Polestar vad det lider och tror därför att andrahandsvärdet kommer att vara sämre på D5. I detta fall spelar det ingen roll då bilen är beg och har tappat de första dyra pengarna. Kommer ändå att beställa nytt då jag vett att jag kommer bli mycket nöjdare när allt är precis som man vill ha det

Tänker mig följande spec.

D4 AWD aut
Magic blue
Läder creme biege
Inscription valnöts paneler
Läderklädd instrument panel
Teknik paket
Volvo on call
Styling paket
Stänskydd bak
18"leda
19"erakir diamond silver
Harman Kardon
Subwoofer
Tonade rutor
Solskydd
Barnlås
hastighets beroende servo
Växel paddlar
Speglar i bright silver

har säkert glömt något. Funderar på Polestar alternativt BSR. Vad är era erfarenheter av BSR:s trim som ger245 hk?

mvh

Johan
av perhall
Låter jättesnyggt! Bara man har förutsättningar att hålla efter det så är det jätteläckert.
Jag gillar inte heller svarta fälgar.
Kan en XC70 bli stötig???
PH

Erik, tack så jättemycket för utf&[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]