Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
Det går inte. Sensus connect har ersatt Sensus connected touch. Däremot hade du kunnat efterinstallera Sensus connected touch i den 2012:a som du tydligen hade innan. Fast det blir du kanske inte gladare av att veta nu...
av trst
Här är Sensus Touch. Påminner lite om android på sina ställen... är de det?
Ser modernare ut än det säljs i bilarna idag, inte sant?
Användarvisningsbild
av philipsguy
Parrot låg bakom Sensus Touch va, med "Asteroid market" eller nåt sånt... Sök i forumet så hittar du säkert mer, koll även i SVXC60 underforumet
av Daniel73
Kinetik har väl lilla displayen så den borde ju gå att montera det på.
Fast då får man ju minsta stereon istället.

Finns på v70 t4
av DaBlo
Daniel73 skrev:Kinetik har väl lilla displayen så den borde ju gå att montera det på.

Finns på v70 t4
Man måste ha 7" skärmen för att kunna montera sensus touch.
av DaBlo
järnet skrev:nej det förstår jag men i länken ovan står det att det inte fungerar ihop med sensus connect som nu är standard på classicmodellerna, alltså går det inte få connected touch alls på en v70 my 16?? rätta mig om jag missuppfattat något
Det funkar endast på bilar med 7" skärm årsmodell 12-14 fram till sensus connect lanserades.
av Daniel73
DaBlo skrev:
Daniel73 skrev:Kinetik har väl lilla displayen så den borde ju gå att montera det på.

Finns på v70 t4
Måste man det?

Skärmen byts ju ut...
Det är möjligt att installera Sensus Connected Touch för årsmodell 2014 och senare, dock inte på bilar utrustade med Sensus Connect.
av DaBlo
Daniel73 skrev:
DaBlo skrev:

Finns på v70 t4
Måste man det?

Skärmen byts ju ut...
Det är möjligt att installera Sensus Connected Touch för årsmodell 2014 och senare, dock inte på bilar utrustade med Sensus Connect.
Jo man måste först uppgradera 5" skärmen till 7" sedan kan man montera senus connected touch som i själva verket är en touchskärm som monteras ovanpå den befintliga 7" skärmen.

Sensus connect blev standard på sena 2014 (my15) och connected touch kan monteras på alla tidigare modeller utrustade med 7" skärm, alltså 2012-2014.
av Daniel73
Har även kinetic med 5" skärm sensus connect?

Det fick man väl med den större stereon som är standard i momentum?

Poängen är att vad jag kan utläsa så saknar dom sensus connect och borde därmed gå att montera tut h som tillbehör

Erik, tack så jättemycket för utf&[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]