Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mattish
Men det kan väl inte varit en fullgasvideo eller den är så högt växlad?
Den drar ju från låga varv till upp över 100.. Återigen, visst ingen raket men vem behöver mer resurser. Min D2 är inte snabbare, skillnaden mot D2 är ju att D2 har en turbo som puttar på istället för att man ska behöva varva..
Användarvisningsbild
av batmac
mattish skrev:Men det kan väl inte varit en fullgasvideo eller den är så högt växlad?
Den drar ju från låga varv till upp över 100.. Återigen, visst ingen raket men vem behöver mer resurser. Min D2 är inte snabbare, skillnaden mot D2 är ju att D2 har en turbo som puttar på istället för att man ska behöva varva..
Kommer inte riktigt ihåg, tog inte videon idag. Det är inte kick-down, det vet jag. Tror jag gasade så som jag upplevt att den går "snabbast" uppåt. Men det kan ju va helt fel. Får helt enkelt gasa på mer :twisted:

Edit* Här är kickdown, händer ungefär lika mycket :wink:
Spoiler »
av S80beat
Har du Sportläge på din PS låda ?.Det har jag på min D2 och det gör viss skillnad när den drar lite längre på växlarna.

Hade varit kul med en ny video med S läget aktiverat( om du nu har det), fast jag kanske begär lite för mkt nu .. :D
Användarvisningsbild
av batmac
S80beat skrev:Har du Sportläge på din PS låda ?.Det har jag på min D2 och det gör viss skillnad när den drar lite längre på växlarna.

Hade varit kul med en ny video med S läget aktiverat( om du nu har det), fast jag kanske begär lite för mkt nu .. :D
Inget sportläge vad jag vet, tror det kom senare bortsett från typ T6 :)
av Arne
Kör man mycket landsvägskörning skulle jag övehuvud taget inte överväga att ha en 2,0F, ligger man däremot och kör 50 - 70 sträckor så går det väl an. men rolig är den inte.
Arne skrev:Kör man mycket landsvägskörning skulle jag övehuvud taget inte överväga att ha en 2,0F, ligger man däremot och kör 50 - 70 sträckor så går det väl an. men rolig är den inte.

Kan du utveckla? "Rolig" är ju relativt. Ovan säger andra att den är helt ok varvmässigt i motorvägsfart. Automataren.
av Rådlös
Jag, som har en V70 2.0F -08 manuell, säger så här: Kör man i 100 så är ofta vindbruset och däckljudet högre (om det är dålig asfalt) än vad motorljudet är. Senast i går körde jag några mil landsväg och konstaterade detta med vindbruset.

Erik, tack så jättemycket för utf&[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]