Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

VolvoB20 skrev:Jag har en svart bil med svart innertak. Rätt jobbigt i sommarvärmen. Det svarta taket på utsidan suger åt sig all värme och det svarta innertaket strålar ut värmen i kupen direkt mot huvudet.

Haha det låter inte som nån höjdare! =)
VolvoB20 skrev:Jag har en svart bil med svart innertak. Rätt jobbigt i sommarvärmen. Det svarta taket på utsidan suger åt sig all värme och det svarta innertaket strålar ut värmen i kupen direkt mot huvudet.
Jag märker då inte nån skillnad mot ljust, däremot med solskyddet öppnad för takluckan blir det ohyggligt med värmestrålning efter 45-50c. Skjuver man igen är det lugnt dock.
OK, så det finns till 60-modellerna, och i B20:s XC70:). Men det är väl inte ett tillval. Har ju svårt att tro att B20 valde till det. Och har aldrig sett det som tillval hos Volvo. Var just inne på Bygg din Volvo och det fanns inga såna tillval för en XC60.

Vet en del som älskar svart innertak. Skulle själv aldrig lägga ett öre på det även om det kanske kan se coolt ut...
PH
Svart innertak finns till alla utrustningsnivåer på XC60, detta väljs när man väljer klädsel på stolarna...
perhall skrev:OK, så det finns till 60-modellerna, och i B20:s XC70:). Men det är väl inte ett tillval. Har ju svårt att tro att B20 valde till det. Och har aldrig sett det som tillval hos Volvo. Var just inne på Bygg din Volvo och det fanns inga såna tillval för en XC60.
PH
Inte i min XC70 men i min Supra. Den har original svart lack, svart inredning och svart innertak, tur att den också har kraftig klimatanläggning :D

Jag har haft flera bilar med svart tak och svart både suger åt sig solljus och strålar ut värme effektivare än ljusa färger.

Erik, tack så jättemycket för utf&[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]