Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mattish
Jojje62 skrev:Du kan ju köra Westfalia krok och Volvos elsats.
Jag gav 436:- (ca 235:- mjukvara och 200:- arbete) för programeringen på Volvo så det var riktigt överkomligt.
En sats man borde kunna köpa på skroten.. Se till att få en från 2013 och nyare för LED kompabilitet...
av Lövet
Perra83 skrev:Va gör det om kroken syns?
Att det ser ut som bilen har en finne i häcken?
Jag tycker inte heller Volvos vanliga kåpa är något jag tänker på. Speciellt inte som den är svart. Hade den varit lackerad i bilens färg vore det nog värre.
Användarvisningsbild
av SvenB
Jag instämmer med föregående. Jag tycker det syns mindre om den är svart i stället för att vara i bilens färg (om bilen inte är svart).
Ja, drag är tillbehör av den art som monteras i återförsäljarens verkstad. De kan säkert skruva dit vadsomhelst, eller så kan du göra det själv, om du gillar att joxa med sånt.
av Lövet
Själva kroken är inte överdrivet komplicerad att montera, det tror jag en hemmamekare löser lätt. Elen är lite mera pillig.
Användarvisningsbild
av MartinS
Elen är ju plug and play.. Ett par kontakter och någon säkring, så är det klart. Sen kör ÅF'en in mjukvaran.

Erik, tack så jättemycket för utf&[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]