Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 481609
TommyP86 skrev:Jag gör så när jag monterar universala elsatser till dragkrok.
Bild

Du kommer inte ihåg vilken som är broms?,har mätt och hittar den inte:)
av 481609
Bilnörden skrev:Hade för mig att det gjordes på något annat sätt, men jag mindes fel. Här har du en länk till en person som har gjort detta på sin bil.
http://www.svxc.se/phpBB2/viewtopic.php ... 4092a39175
Jo jag har läst den tråden,men det är lite konstigt förklarat,t.ex att han bytt plats på kontakter i kontaktstycket,och vart hittade han bromssignalen?
I taket eller på dragkontakten under luckan...
Vore gött med nån som lyckats koppla in detta,att berätta lite mer utförligt hur han gjort:)
av 481609
Bilnörden skrev:Jag fattade för att han kopplade in sig på draget...
Kopplade in mig på broms i taket från broms i rutan,funka bara att koppla till ena lyset,så fort jag kopplar på det andra slutar allt funka :evil:
Användarvisningsbild
av TommyP86
Haha om man har luckan öppen så flyttas tredje bromsljuset ut till karosslysena istället (har jag för mej) så ska man mäta fram det måste luckan vara stängd.
av 481609
TommyP86 skrev:Haha Bild om man har luckan öppen så flyttas tredje bromsljuset ut till karosslysena istället (har jag för mej) så ska man mäta fram det måste luckan vara stängd.
Va faaan!!
:x tack för tipset :lol:
Användarvisningsbild
av TommyP86
Och du måste koppla det med relä skulle jag tro, att bara tjuva in sej kommer nog att belönas med lampfel-meddelande eller liknande. Vet faktiskt inte, nån som gjort just detta kanske vet?
av 481609
TommyP86 skrev:Och du måste koppla det med relä skulle jag tro, att bara tjuva in sej kommer nog att belönas med lampfel-meddelande eller liknande. Vet faktiskt inte, nån som gjort just detta kanske vet?
Hittade i taket ett till bromsljus,den går att använda på det andra ljuset utan att det slår ifrån,men den kopplar bort när jag öppnar bagaget,så med andra ord lyser bara ena lampan när jag öppnar bagaget,men det får duga.
Huvudsaken att bromsljuset funkar när bagaget är stängt.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Uppvärmda vindrutespolare.

Du kanske har rätt, men det var vad servicete[…]

webasto doserpump v70n 07

10€ på Aliexpress

Kylarvatten läckage Volvo 940

Har du "spännt up" vattenpumpen mot[…]