Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Alucinor
Grattis! Kul med en till 3,2-ägare på forumet! Har haft min 3,2:a i ett år nu och är ännu supernöjd med mitt val. Strulande c-låsmotorer har varit enda problemet hittills.
Användarvisningsbild
av pang58
perhall skrev:Grattis! Och testa att varva ordentligt nån gång, den låter kul!!
Jodå, testade under provkörningen, det ljudet "kan man leva med". :)
Användarvisningsbild
av pang58
Tack! Hoppas få hem den inom de närmsta dagarna. Bilder kommer så småningom, men testar att lägga upp en...
Bild
Användarvisningsbild
av pang58
Schmoyoho skrev:Har du köpt bilen men inte kört hem den?! Känns som ett stort antiklimax att punga ut med sådana summor för att sedan ta gamla bilen hem igen :shock:
Haha, ja men det gick snabbt och har haft fullt upp så den som väntar på ngt roligt...
Blir iaf en "långtur" på onsdagoch ska testas mycket då.
av jpennerb
Grattis till bilen och en rolig motor! Kör en hel del med en V70 3.2 AWD och gillar den skarpt. Härligt motoljud och bra spets när man verkligen varvar för det behöver den verkligen. Kan uppleva den seg i det lägre registret runt 1500-3000 och jämfört med min 2.5FT så är det helt olika karaktärer. Där min 2.5FT dör så vaknar 3.2 till liv ordentligt.

Vet inte om andra kan bekräfta men jag upplever att 3.2an växlar betydligt mjukare jämfört med min 2.5FT, men är det inte samma typ av automat som sitter i? Eller är motor/lådan bättre anpassade?
Användarvisningsbild
av pang58
Var och hämtade "pärlan" idag, bara kört hem och sedan en sväng för att tanka upp den. Från bilfirman, lite blandad körning men mest motorväg drog den 0,89 och då har jag hemska uppförsbackar sista kilometrarna hem...
Komforten är outstanding, den var ok i min gamla V70 2.4T från 2001, men känns som jag hamnat i en helt annan klass. Kommer nog till en början sakna turborycket men tror mig komma att trivas med denna.
Återkommer när jag kört lite mer.
Radion XC40 2024

Jag har haft samma problem sedan jag köpte bi[…]

Du skriver inte årsmodell. Tidigare 940 har […]

Elproblem i baklucka

Öppnar luckan när jordningen försvu[…]

(Efter)-montera original subwoofer

Att bara skärma av någonting med pl&ari[…]