Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Rätt färg på XC70 Classic Sport (med stylingpaket)

Ice vit solid
12
16%
Seashell beige metallic
6
8%
Twilight bronze metallic
13
18%
Bright silver metallic
10
14%
Onyx svart metallic
7
10%
Inscription electric silver
16
22%
Inscription crystal vit
9
12%
Jag valde electric silver till min xc70 summum leda fälgar, med risk för att låta flummig tycker jag man skall ta tillvara bilens utseende, dvs ej svart. Kontrasten mellan svart plast som understrycker bilens "oputsade bruks egenskaper" och en ljusare färg gillar jag! Jämför med nya xc90n där du får betala 50tkr extra för detta. Den blir mkt snygg med vitt... Xc70n sport varianten hade jag tagit i bronze och med svarta fälgar... Testa i bilbyggaren. Absolut inte rich java... Men smaken är som ..... :D
Veloman skrev:. Kontrasten mellan svart plast som understrycker bilens "oputsade bruks egenskaper" och en ljusare färg gillar jag!
Känns som XC70 är höjden av schizofren paradox, "Ingen idé att lacka plasten, färgen skavs ändå av när man kör hårt i svår terräng", sen monterar man ömtåliga 18 tums fälgar med sportlågprofilmönster så man inte ens kan backa ut på gräsmattan o vända.

Lite som att trimma sin ferrari så den gör 325 km/h och sedan monterar man lantbruksdäck som klarar 80 km/h på ferrarin.
Jag älskar bajsbrun (läs terrza bronze) metallic... Jag skulle lätt välja den, den fula svarta sport plasten passar minst dåligt mot den. En vit bil med så mycket svart plast ser riktigt billigt ut tycker jag.

Fundera ett varv kring hur länge/mycket ni kommer ha nytta av barnstolarna. Det är ruskigt praktiskt när man behöver dom, men lika opraktiskt om man inte behöver dom. Stolarna blir absolut obekvämare med nedfällda barnstolar än "vanliga" stolar, och som sagt, rumpvärme bak är en höjdare!
MartinS skrev: Fundera ett varv kring hur länge/mycket ni kommer ha nytta av barnstolarna. Det är ruskigt praktiskt när man behöver dom, men lika opraktiskt om man inte behöver dom. Stolarna blir absolut obekvämare med nedfällda barnstolar än "vanliga" stolar, och som sagt, rumpvärme bak är en höjdare!
Stämmer bra de. Hade lånebil med inbyggda barnstolar o det var inte alls samma komfort i de stolarna.
Jag var i samma situation angående färgval innan jag beställde min. Jag velade mellan Bronze, Electric Silver och vit.
Valet föll på Electric silver efter provkört en XC70 med just den färgen.
Jag uppskattar effekten på den lacken att den varierar beronde på ljusförhållande.
Vad många bra råd. Tack! Dessutom en mycket intressant omröstning.

Börjar med utrustningslistan. Har plockat ut följande från tråden:
-Jag bör lägga till laminerade rutor, för vår del framförallt för att få en tystare bil.
-Integrerade barnstolar. Kanske inte då det verkar som om sätena får en försämrad komfort.
I övrigt verkar det som om beställningen innehåller alla "måste ha"? :)

Funderade dock på ljudanläggningen i bilen. Har idag tillägget hifi-högtalare till BMW 5-serie. Någon som har en uppfattning om detta motsvarar HP eller bättre? Eller är PS ett måste?

Dessutom, vilken av de två standard 18" fälgarna är snyggast till sport. Har bara sett Freja på sport och den är riktigt snygg. Dock ligger Titania i beställningen så jag bör nog justera det?

Vad gäller färgvalet. Vi är fortfarande osäkra. Så osäkra att även började prata Summum. Verkar inte finnas en tydlig perfekt färg för sport. Får ge det någon dag till. Tillsvidare får onyx svart metallic ligga kvar i beställningen. Men vår shortlist är nu Bronz, Silver och Electric som vi tror blir bra till mycket svart plast? :)
Senast redigerad av 1 jonteskane, redigerad totalt 0 gånger.

Erik, tack så jättemycket för utf&[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]