Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av frefre
lizzin skrev:Verkar ju som han själv bestämt att han ska göra det han anser behöver göras på bilen. Jag bokade bara en service.
Frågan är nu vad jag ska göra bara. Bilen ska tillbaka på måndag. Har sökt runt och det står bl.a. såhär i verkstadens reparationsvillkor:

"4. Prisuppgift
Verkstaden ska lämna en skriftlig prisuppgift för hela uppdraget om uppdraget beräknas kosta 2 000 kr eller mer.

Undantag från att lämna en skriftlig prisuppgift är möjligt om konsumenten avstår från en sådan uppgift eller om uppdraget är så ospecificerat att det är omöjligt att lämna en uppgift ens om ett ungefärligt pris eller ett högsta pris. I övriga fall då kostnaden för uppdraget beräknas understiga 2 000 kr, ska en skriftlig prisuppgift lämnas när konsumenten begär det."

Jag har inte fått några papper eller uppgifter alls skriftligen, fick inte heller skriva under nånting när bilen lämnades in. Är det bara att betala och ta lärdom till nästa servie antar jag? Känns som jag utan papper är ganska rökt :P Han sa ju max 10.000 kr på telefon men ett muntligt avtal är ju inte värt nånting.
Får man fråga vilken Mekonomenverkstad vi pratar om?
Kan vara bra att veta vem man ska undvika (om den finns i ens närområde).
Om inte annat så kan det gynna din sak om den aktuella verkstaden får reda på att det cirkulerar negativ kritik kring hur den gör affärer. Den kan så att säga bli lite mer förhandlingsbenägen. :mrgreen:

//F
av perhall
Men rent juridiskt: har man gett sig så kan man inte göra något sen, dvs man ska inte antyda att man accepterar mer än de avtalade 10 000 för då hjälper inte ett mail till kundtjänst sen...
Användarvisningsbild
av Kriegarn
Nja, rent juridiskt finns alltid konsumentlagstiftningen och den gäller oavsett mail eller muntliga dealar...stå på dig. Tveka inte att hänga ut verkstan. Du vet Kunden har alltid rätt!
Användarvisningsbild
av popeye65
Skall lämna in min på V70 2,5T-09 på service, med kamremsbyte, bilen har rullat 16700 mil i dagsläget.
Enligt verkstadschefen på Volvo så byts inte vattenpumpen förrän vid andra kamremsbytet, alltså vid 36000 mil.
Fick en offert på service och kamremsbyte på ca 8500:-
av perhall
Daniel73 skrev:Avtalat pris ska hållas, för orörutsedda händelser får priset öka med max 10%.

Jag tycker du ska ställa frågan till mekonomen centralt vad dom anser.
Stämmer, men visst är det 15%? Har för mig att det var det tidigare..../Per

Som nyligen inhoppad i en 4a kan jag flika in me[…]

Dörrlås under vintern.

Vi har en XC60 MY22 men har inga problem med d&oum[…]

Om du tycker det är opraktiskt med laddning e[…]

Transmissionsolja till M66

Jag har kört med Castrol Transmax Manual FE 7[…]