Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Yaniz
Jag bor själv i samma stad och har hört mycket skit om den bilhandlaren, dock har jag inga erfarenheter själv.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
joel80 skrev:Man kan rätt ofta "pruta" till sig ett par vinterdäck vid köp av en bil hos en handlare.. när man prutat klart på priset på bilen och säljaren säger att han inte kan gå längre.. då säger man okej, så långe man får med en uppsättning vinterdäck. (om det nu inte funnits till bilen från början.) Då blir det billigare än att köpa själv i efterhand... okej att man kanske inte får exakt de fälgar man vill ha, men om det är 10-15k som skiljer kanske det inte gör så fasligt mycket.
Jag har inte träffat på bilhandlare som skickar med vinterdäck gratis.

Aningen har han ett par beg liggandes som han skickar med och då är de inräknade i priset.

Eller så måste han gå och köpa vinterdäck till bilen och då kan han lika gärna dra av den summan på priset
priset.
Användarvisningsbild
av joel80
Jag "förhandlade" till mig vinterdäck på 16" alu-fälg, begagnade alltså, när jag köpte vår V60 förra året.
Det låg inte i bilen, men vi gick och kollade i andra Volvos han hade inne så jag fick praktiskt taget välja.. Valde dom fälgar jag gillade mest, tyvärr var däcken halvslitna på dem så jag får köpa nya däck till nästa vinter, men då fick jag i allafall fälgar som var okej. :)
Användarvisningsbild
av discokaj
Angående "första bil" detta kommer alltså inte bli min första bil, men den första ordentliga bil jag köper är tanken.

Wow tack för alla svar! Har redan lämnat bakom mig denna bilfirma då jag läst era kommentarer, samt sett en del negativa kommentarer på google när man sökte på hemsidan. Kan även säga att när en säljare inte kan svara på om bilen skall in på service,skick på däck eller om bilen har keyless utan svarar bara "tänker inte svara på mer frågor vi hörs på måndag jag reserverar bilen till kl 12:00 åt dig."

Om ni har några tips på begagnade bilar får ni jätte gärna säga till, kraven är 2012-,awd,automat, svart eller vit,tonat, och lite lull lull runt om kring. pris 200-270 där någonstans emellan.

Tack alla för ni tog er tid, tur ni finns! :D
Användarvisningsbild
av svergie2
discokaj skrev:Angående "första bil" detta kommer alltså inte bli min första bil, men den första ordentliga bil jag köper är tanken.

Wow tack för alla svar! Har redan lämnat bakom mig denna bilfirma då jag läst era kommentarer, samt sett en del negativa kommentarer på google när man sökte på hemsidan. Kan även säga att när en säljare inte kan svara på om bilen skall in på service,skick på däck eller om bilen har keyless utan svarar bara "tänker inte svara på mer frågor vi hörs på måndag jag reserverar bilen till kl 12:00 åt dig."

Om ni har några tips på begagnade bilar får ni jätte gärna säga till, kraven är 2012-,awd,automat, svart eller vit,tonat, och lite lull lull runt om kring. pris 200-270 där någonstans emellan.

Tack alla för ni tog er tid, tur ni finns! :D
Län? :)

Häromdagen kom en eventuell indikation p&arin[…]

V502.0D spridarfråga

Det är mekonomen verkstad som dragit slutsats[…]

Keyless/Nyckeldosa

Sen 1 månad tillbaka krånglande l&arin[…]

Jag har den som förmånsbil. En lrdmp. […]